فونیکسریمکسبهتام

گشتی در بازار سیستم‌های امنیتی و دزدگیر خودرو

بازار داروغه‌ها

عصر خودرو- دزدگیر، یکی از آپشن‏های ۲ دهه اخیر جهان خودرو است که مدت‏هاست از تعریف اصلی‌اش یعنی گرفتن دزد‏ها فاصله گرفته و بیشتر به کنترلی برای آسایش بیشتر رانندگان تبدیل شده است.

بازار داروغه‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» در این مطلب گزارشی از سیستم‌های امنیتی خودرو نظیر قفل فرمان، محافظ ECU و به ویژه دزدگیر تهیه کرده‌ایم و قصد داریم از وضعیت بازار و قیمت‌ها، مشکلات مردم و کیفیت و کارایی برندهای موجود در بازار صحبت کنیم.
    وضعیت حال و آینده بازار
    مطمئنا خاطرتان هست که در سال 87 و کمی بعد از آن میتوانستید با 37 هزار تومان پکیج کامل دزدگیر ماجیکار را خریداری کنید؛ اما حالا اگر تنها قصد خرید ارزانترین و سادهترین دزدگیر موجود در بازار را داشته باشید باید حداقل 130 هزار تومان پول ناقابل برای نصب آن کنار بگذارید. بعد از جهش بیسابقه این نگهبانان خودرو در سالهای اخیر، این بازار افت قیمت محسوسی را در اوایل سال جدید تجربه کرد اما باید اذعان کرد که این آرامش قبل از طوفان بوده و مانند به حقیقت پیوستن پیشبینیهای ما در شمارههای گذشته در مورد لاستیک و روغن موتور، با پرس و جو از بازاریها احتمال میدهیم با شروع تابستان، افزایش قیمت دزدگیر را هم باید شاهد باشیم. 
    نه، به صنعت داخلی و آری به 
    داروغه چینی
    با توجه به بابشدن خرید دزدگیر برای خودرو در کشورمان، این بازار یکی از بهترین بسترهای سرمایهگذاری متعلقات خودرو را به خود میبیند و شرکتهایی نظیر صاایران و ایران الکتریک نیز میتوانند با پیشینهای قوی در این صنعت، هم نیاز بازار داخلی را تأمین و هم برای جوان ایرانی اشتغالزایی کنند. اما تمام سیستمهای امنیتی خودرو از جمله دزدگیر، قفل فرمان و حتی محافظهای ECU ساخت چین بوده و میتوان با قاطعیت تمام گفت که چینیها بازار را  قبضه کردهاند. 
    مشکلات مردم در این بازار  و هزینه نصب
    عمده ناراحتی مشتریها از خرید دزدگیر به کیفیت ریموت و مشکل در سیستم کامپیوتری دزدگیر ختم میشود. برخی دزدگیرها دارای ریموت ضعیفی بوده و اغلب مشتری را با مشکل مواجه میکند. سیستم هشدار آنان بعضا دچار فرسودگی زودهنگام شده و به قولی دوست را از دشمن تشخیص نمیدهد و بوق ممتد آن شما را دلسرد خواهد کرد. اما نکته مهم این است که شرکتهای واردکننده تا حد قابل قبولی برای دزدگیرهای با بازه قیمتی 250 به بالا خدمات پس از فروش خوبی را ارائه داده و درصدد هستند تا مشکل خریدار را برطرف کنند. در مورد هزینههای نصب باید گفت با توجه به اقلام مختلف همراه هر دزدگیر و برندهای متنوع در بازار، نصب اینگونه وسایل ایمنی روی خودرو بین 15 تا 50 هزار تومان هزینه دستمزد دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو