فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول:

۱۷ بزرگراه کشور آزادراه می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل دفتر مشارکت ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی از تحول در آزادراه‌های کشور‌ خبر داد و گفت: ۱۷ بزرگراه کشور به طول سه هزار و ۹۳ کیلومتر به آزاد راه تبدیل می‌شود.

۱۷ بزرگراه کشور آزادراه می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی حیدری با بیان این که امکان تبدیل بزرگراه به آزادراه در مسیرهای دارای توجیه فنی و اقتصادی میسر می‌شود، گفت: پس از تصویب تبصره 6 قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، این وزارتخانه توانست در مدت سه ماه این قانون را اجرا کند.
    وی افزود: فراخوان عمومی شناسایی سرمایه ‌گذاران برای تبدیل چهار بزرگراه کشور به آزادراه به طول یک هزار و 152 کیلومتر منتشرشده است که تا یازدهم تیرماه امسال به پایان می رسد.
    به گفته وی، براین اساس بزرگراه نایین - اردستان- اردکان- یزد- انار به طول 380 کیلومتر، بزرگراه اهواز- اندیمشک به طول 135 کیلومتر، بزرگراه بندرعباس - سیرجان- انار به طول 510 کیلومتر و بزرگراه باغچه - تربت حیدریه به طول 127 کیلومتر به آٰزادراه تبدیل می شوند.
    مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه آزادراه‌ها به دلیل کیفیت سرعت و استانداردهای ایمنی از اهمیت بالایی دربخش حمل و نقل جاده‌ای، ترانزیت و کاهش سوانح برخورداراست، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتقای 13 بزرگراه دیگر کشور به آزاد‌راه انجام شده است.
    وی با اشاره به این که احداث آزادراه های یاد شده براساس آورده بخش خصوصی تامین مالی می‌شود و بارمالی بردوش دولت نمی گذارد، گفت: فراخوان احداث آزادراه های میاندوآب - کرمانشاه، قوچان - بجنورد، باغچه - تربت حیدریه، کنارگذر- گرگان، کنارگذر-بندرانزلی، بویین زهرا - ساوه، سلفچگان- کنارگذر شمالی اراک، کنارگذر سنندج، کنارگذر درود، شیراز- فیروز آباد، شیراز- سیرجان، شیراز- بوشهر و مسیر بندر شهید رجایی جهت جذب سرمایه‌گذار و انتخاب پیمانکار به تدریج منتشر خواهد شد.
    مدیرکل دفتر مشارکت ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: طول 17 آزادراه مذکور سه هزار و 93 کیلومتر خواهد بود که در صورت احداث با احتساب آزادراه‌های موجود و در دست ساخت و مطالعه به بیش از 7600 کیلومتر می‌رسد.
    حیدری احداث آزادراه ها را از شاخص‌های توسعه کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک کشورمان در ترانزیت، ارتقای شبکه آزادراهی از اهمیت خاصی برخوردار است.
    به گزارش ایرنا ، هم اکنون طول آزادراه های کشور به بیش از دو هزار و 400 کیلومتر رسیده و دولت در صدد است با برنامه ریزهای مناسب طول آزادراه های کشور را به بیش از هفت هزار کیلومتر افزایش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو