فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

توسعه ون‌ها و تاکسی‌های ویژه حمل و نقل معلولان در تهران

بوستان های پایتخت به ویلچر مجهز میشوند

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: مرکز حمل و نقل ویژه معلولان را در شهر تهران راه اندازی کرده ایم و اخیرا نیز تصمیم گیری شده است تا این مرکز را در حوزه تاکسیرانی نیز گسترش دهیم به نحوی که مرکز تماسی راه اندازی خواهد شد تا تاکسی ها هم بتوانند این سرویس دهی را به معلولان انجام دهند.

توسعه ون‌ها و تاکسی‌های ویژه حمل و نقل معلولان در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف شب گذشته در حاشیه ضیافت افطاری معلولان شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تقاضای معلولان برای ارایه خدمات مناسب به آنان در شهر تهران گفت: به همه معلولان حق می‌دهم چراکه خدماتی که بتواند سرویس مناسبی به آن ها ارایه کند وجود نداشته و این خدمات حتما درخور شأن آنان نیست؛ البته باید در نظر داشت که شهرداری تهران به عنوان مسئول مستقیم این کار به شمار نمی‌روند بلکه دستگاه‌های ذیربط در این زمینه مسئول هستند. ما نیز به خاطر وظیفه اسلامی و انسانی خود در این زمینه فعالیت می‌کنیم چرا که  این افراد،حقوق شهروندی مضاعفی دارند.

    وی تصریح کرد: ما مسئولان باید توجه به تفاوت‌ها در جامعه بین افراد فقیر و غنی و افراد سالم و دارای ناتوانی های جسمی را مدنظر داشته و عنایت ویژه‌ای به این افراد داشته باشیم.

    قالیباف با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور فراهم‌سازی امکانات درمانی و حمل و نقل مناسب معلولان در شهر تهران اظهارکرد:اکنون مرکز حمل و نقل ویژه معلولان را در شهر تهران راه اندازی کرده ایم و اخیرا نیز تصمیم گیری شده است تا این مرکز را در حوزه تاکسیرانی نیز گسترش دهیم؛ به نحوی که مرکز تماسی راه‌اندازی خواهد شد تا  تاکسی‌ها هم بتوانند به معلولان سرویس دهند.

    وی افزود: در دو - سه سال گذشته افراد دارای معلولیت ذهنی که به خاطر هزینه حمل و نقل نمی توانستند به مدرسه بروند را مورد توجه قرار داده و مدارس استثنایی شهر تهران را تحت پوشش قرار دادیم.

    شهردار تهران در ادامه اظهارکرد: در سال 1395 همه پارک های شهر تهران به ویلچر مجهز می شود تا افراد دارای معلولیت بتوانند از ویلچر در پارک‌ها استفاده کنند. همچنین در هر منطقه یک پارک را به صورت کاملا استاندارد برای معلولان آماده می کنیم تا این افراد دسترسی راحتی داشته باشند و بتوانند از پارک‌ها استفاده کنند.

    وی از توسعه ون های ویژه حمل و نقل معلولان در شهر تهران خبر داد و گفت: تا دو سال گذشته چنین حمل و نقلی برای معلولان وجود نداشت اما هم اکنون این سامانه می‌تواند سرویس‌ مناسبی به معلولان بدهد. همچنین ضروری است پوشش استخر و مراکز آب درمانی معلولان  توسعه پیدا کند.

    بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی شورای معلولان در شهرداری تهران تاکید کرد: این شورا در خانه تمامی معلولان را زده است تا به مشکلات آنان رسیدگی کند البته ممکن است همه مشکلات معلولان را به دلیل پیچیدگی و گستردگی آن  حل نکرده باشیم چرا که برطرف‌سازی تمامی مشکلات نیاز به زمان و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها دارد.در کنار این موضوع امروز بیش از 170 بالابر را در خانه‌های معلولان نصب کرده‌ایم تا رفت و آمد آن‌ها به راحتی انجام شود چرا که حق جامعه معلولان ما آن است که محرومیت از اجتماع را بر آن ها اضافه نکنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو