فونیکسریمکسبهتام

طرح راهداری تابستانه در ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌های گلستان اجرا می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و آغاز دور نخست مسافرت‌های تابستانی، از اجرای طرح راهداری تابستانه امسال در سطح ۳ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان گلستان خبر داد.

طرح راهداری تابستانه در ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌های گلستان اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ابراهیم مبارک قدم در اولین جلسه کارگروه تخصصی پیشگیری از جرائم و تخلفات رانندگی در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اظهار کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح، جلساتی با روسای ادارات تابعه شهرستانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان برگزار می‌شود.

    به گفته وی، تشکیل اکیپ‌های اجرایی و هماهنگی‌های لازم با عوامل اجرایی مرتبط در طرح از اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح بوده است.

    مبارک قدم ادامه داد: در این طرح نیروها و عوامل راهداری به اجرای اقدامات راهداری از قبیل ترمیم، درزگیری، لکه‌گیری، بازدید مستمر از پل‌ها، ارتقای علائم ایمنی، خط کشی، روشنایی، ساماندهی دستفروشان و گشت‌زنی مداوم در راه‌ها با ماشین‌آلات مجهز به چراغ‌گردان، بی‌سیم و دستگاه‌های GPS می‌پردازند.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: همکاری با صداوسیما و رسانه‌های استان و ارسال پیام‌های ایمنی و استفاده از شبکه‌های مجازی، بنر و تابلوهای VMS از اقدامات دیگری است که  با آغاز طرح راهداری برای اطلاع‌رسانی کاربران راه‌ها در سطح استان به اجرا در می‌آید.

    مبارک قدم به تحلیلی از آمار تصادفات استان در سال گذشته پرداخت و گفت: متاسفانه 71 درصد فوتی های حوادث رانندگی بر اثر ضربه مغزی صورت گرفته که علت آن نداشتن کلاه و کمربند ایمنی بوده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: عدم توجه به جلو و هوشیار نبودن راننده 30 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه حدود یک پنجم از فوتی‌های حوادث رانندگی را در بر گرفته است.

    مبارک قدم با اشاره به اینکه استان گلستان جزو 5 استان حادثه‌خیز کشور است و حجم ترافیک در محورهای آن 2 برابر میانگین کشوری است، گفت: شکل ترافیک عبوری استان نیز به علت حجم بالای ترافیک وسایل کشاورزی و موتورسیکلت در فصول مختلف سال با استان‌های دیگر متفاوت است.

    وی، فرهنگ جابه‌جایی بار و مسافر را یکی از دغدغه‌ها و مشکلات رانندگی این استان اعلام کرد و یادآور شد که برای ارتقای فرهنگ تردد و رانندگی نیازمند اجرای برنامه‌های موثر از سوی مسئولان مرتبط هستیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: اولویت سال 95 اداره کل راه و شهرسازی استان، ارتقای ایمنی راه‌هاست و خط کشی، روشنایی، ترمیم گاردریل، نصب حفاظ‌ها، چشم گربه‌ای، ترمیم شانه و شیب کنار جاده‌ها و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز از جمله اقداماتی است که برای تحقق آنها برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو