فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

نصب ۲ هزار دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا از نصب بیش از دو هزار دستگاه دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: جانمایی نصب این دوربین‌ها در ۳۶ هزار کیلومتر از جاده‌ها در حال انجام است.

نصب ۲ هزار دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، سردار "تقی مهری" در بازدید از قرارگاه پلیس راه گلستان گفت: این دوربین‌ها با همکاری پلیس راهور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در جاده‌های شریانی کشور از جمله محورهای "تهران- کرج"، "قزوین- زنجان- تبریز" و "قزوین به رشت" نصب می‌شود.

    وی نصب این دوربین‌ها را در راستای کنترل تخلفات حادثه‌ساز و کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در راستای راهبردهای راهور در سال 1395 دانست و گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیکی با همکاری آموزش و پرورش در قالب جذب همیاران پلیس، پلیس‌یارجوان و نوجوان در مناطق شهری و با همکاری دهیاران در مناطق روستایی از دیگر راهبردهای پلیس راهور در سال جاری است.

    سردار مهری با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته افزود: سال گذشته در مجموع 6 هزار و 300 تصادف منجر به فوت داشتیم که نتیجه آن کشته شدن 16 هزار و 500 نفر از هموطنان بوده است.

    بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، وی سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را سه عامل اصلی در تصادفات منجر به فوت در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: میزان تصادفات پارسال در مقایسه با سال 1393 با وجود افزایش یک و نیم میلیونی وسایل نقلیه موتوری (خودرو و موتورسیکلت) در سال 94، کاهش داشته است.

    رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی رانندگان نسبت به قوانین رانندگی و رعایت آن و کنترل و نظارت‌هایی که توسط پرسنل راهور انجام می‌شود از عوامل اصلی کاهش چند درصدی تصادفات منجر به فوت با وجود افزایش وسایل نقلیه بوده است.

    وی گفت: در سال گذشته یک و نیم میلیون جلد گواهینامه جدید برای متقاضیان در کشور صادر شده که آمار کل گواهینامه‌های فعال به 25 میلیون جلد افزایش یافته است، ضمن اینکه هم اکنون 18 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو و 10 میلیون و 800 دستگاه موتورسیکلت در کل کشور فعال است.

    سردار مهری آمار تصادفات در گلستان به‌ویژه در بخش موتورسیکلت سواران را در مقایسه با میانگین کشوری بالا دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی بیشتر و تلاش برای فرهنگ‌سازی و اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم تاکید کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو