فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور: رانندگان حادثه ساز تنبیه اجتماعی می‌شوند

عصر خودرو- سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار خودروی متخلف بدلیل انجام تخلفات حادثه ساز به پارکینگ منتقل شده است، از در نظر گرفته شدن مجازات و تنبیه‌های اجتماعی برای رانندگان حادثه ساز خبر داد.

پلیس راهور: رانندگان حادثه ساز تنبیه اجتماعی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ صفر عبادی روز دوشنبه در گفت وگویی با ارائه گزارش و آمارها از اعمال قانون درخصوص تخلفات حادثه ساز،گفت: در شهر تهران و در 7 ماهه ابتدایی سال جاری تاکنون نزدیک به 27 هزار خودروی متخلف بدلیل انجام تخلفات حادثه سازی چون ، سرعت و سبقت و لایی کشی رانندگان آنها به پارکینگ منتقل شده اند.

    وی افزود: همچنین در این مدت و در بحث توقیف های ساعتی نیز 14هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف ساعتی شده اند که خودروی راننده متخلف در محل تخلف متوقف و این توقف ممکن است تا 8 ساعت ادامه یابد .

    سرهنگ عبادی اظهار داشت: نزدیک به 700 هزار مورد نیز اعمال قانون در بحث سرعت و سبقت و تخلفات حادثه ساز را در سطح شهر تهران داشته ایم .

    سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: خودروهایی که شهروندان در هنگام تردد های خود مشاهده می کنند که با نصب بنر در معابر بزرگراهی توقیف شده اند به همین دلیل و در بحث توقیفات ساعتی و ارتکاب تخلفات حادثه ساز می باشد .

    وی گفت: در بزرگراه های یادگار ، بابایی ، خرازی و آزادگان و دیگر بزرگراه های شهر تهران برخورد با تخلفات حادثه ساز از سوی تیم های پلیس نامحسوس و تیم های بزرگراهی پلیس راهور تهران صورت می پذیرد.

    سرهنگ عبادی تاکید کرد: در حین توقیفات ساعتی راننده حتما می بایست در کنار خودروی خود حضور داشته که این خود یک نوع تنبیه اجتماعی است .

    وی ادامه داد: در مواقع شب نیز همکاران پلیس درخصوص تست سلامت رانندگان اقدام می کنند و رفتار رانندگان رصد می شود و توسط تیم های پلیس بزرگراه این موارد با جدیت برخورد و پیگیری می شود .

    سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این خصوص در بار نخست تخلف گواهینامه 3 ماه توقیف می شود و مقام قضایی این موضوع را تعیین تکلیف می کند و برای بار دوم اگر این موضوع تکرار شود به مدت 6 ماه گواهینامه راننده توقیف و جریمه 600 هزار تومانی نیز دارد که در کنار این جریمه، مجازات اجتماعی نیز از سوی مقام محترم قضایی در نظر گرفته خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط