فونیکسریمکسبهتام

اضافه شدن پنلهای خورشیدی به خودروی سبز تویوتا

دوستی پریوس با محیط زیست بیشتر می‌شود

عصر خودرو- تویوتا قصد دارد یک پنل خورشیدی سقفی به خودروی هیبریدی پلاگین پریوس اضافه و دوستی این خودرو را با محیط زیست حتی بیشتر از قبل کند.

اضافه شدن پنلهای خورشیدی به خودروی سبز تویوتا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بیزبیت بلاگ، انرژی خورشیدی باتری های این خودروی هیبریدی را شارژ خواهد کرد و به لحاظ تئوری توان طی مسافت بیشتری را خواهد داشت و بهره وری اش به طور کلی افزایش می یابد.

    متاسفانه پنلهای خورشیدی در حال حاضر تنها در ژاپن و اروپا عرضه می‌شوند زیرا این پنلها روی ورقه های شیشه تقویت شده قرار می‌گیرند که تست های دقیق رتبه بندی در آمریکا را پاس نخواهند کرد.

    اما تویوتا می‌خواهد پریوس پنل خورشیدی را در آمریکا عرضه کند و در حال کار روی یک راهکار در این زمینه است.

    کوجی تویوشیما مهندس ارشد خودروهای پریوس پلاگین و پریوس معمولی هیبریدی گفت: ما مایلیم این فن آوری را دستکم در دوران عمر پریوس کنونی معرفی کنیم. باید بتوانیم با این روش شارژ زیادی را برای باتری های پریوس در مناطقی همچون کالیفرنیا و آریزونا داشته باشیم.

    نسخه پلاگین پریوس در پاییز امسال روانه بازار آمریکا خواهد شد.

    پریوس هیبریدی معمولی از یک موتور الکتریکی برای کمک به موتور بنزینی چهار سیلندر خودرو برای شتاب گیری بهره میبرد و میتواند نیروی پیشرانه خودرو را در سرعتهای پایین تامین کند.

    پریوس های پلاگین این ظرفیت را دارند و بعلاوه می‌توانند برای مسافتهای کوتاه فقط در حال الکتریکی قرار بگیرند. 

    تویوتا می‌گوید: پنل‌های خورشیدی علاوه بر شارژ باتری‌ها می‌توانند الکتریسیته لازم برای لوازم جانبی همچون پاورویندوز و سیستم تهویه مطبوع را تامین کنند و در مجموع بهره وری خودرو را به میزان 10 درصد بالا می‌برند. 

    تویوتا در زمینه بهره گیری از پنلهای خورشیدی توانایی های زیادی دارد. این شرکت اخیرا اعلام کرد که پنلهای خورشیدی را در مقرهای جدید خود در آمریکای شمالی مستقر خواهد کرد که تا 25 درصد برق مورد نیاز این مراکز را تامین خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط