فونیکسریمکسبهتام

فراخوان تویوتا برای ۵۰ هزار خودرو

عصر خودرو- تویوتا موتور اعلام کرد که از دارندگان ۵۰ هزار خودروی قدیمی در ایالات‌متحده می‌خواهد که هرچه سریعتر فراخوانی تعمیرات دریافت کنند زیرا ممکن است کیسه هوا منفجر شود و جان رانندگان را بگیرد.

فراخوان تویوتا برای ۵۰ هزار خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودر» به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی گفت که توصیه «رانندگی نکنید»، برخی از مدل‌های 2003 تا2004 کرولا، 2003 تا 2004 کرولا ماتریکس و RAV4 های 2004 تا2005 با کیسه هوا تاکاتا را پوشش می‌دهد.

    بیش از 30 مرگ در سراسر جهان، از جمله 26 مورد مرگ در ایالات متحده و صدها جراحت در وسایل نقلیه خودروسازان مختلف از سال 2009، به بادکننده کیسه هوای تاکاتا مرتبط است که می‌تواند منفجر شود و مشکلاتی مرتبط با آن را ایجاد کند. در دهه گذشته، بیش از 67 میلیون دستگاه بادکننده کیسه هوای تاکاتا در ایالات‌متحده توسط بیش از 20 خودروساز فراخوان شده‌اند که بزرگ‌ترین فراخوان ایمنی خودرو در تاریخ است.

    تویوتا گفت که فراخوان RAV4 شامل کیسه هوای راننده می‌شود، در حالی که سایر فراخوان‌ها فقط شامل کیسه هوای سرنشین جلو می‌شود. در برخی از مدل‌های کرولا و کرولا ماتریکس، خودروهای خاصی نیز درگیر فراخوان دوم هستند که می‌تواند باعث باز شدن کیسه هوا حتی بدون تصادف شود.

    قبلاً هشدارهای «رانندگی نکنید» توسط خودروسازان دیگر برای خودروهایی با کیسه هوای قدیمی تاکاتا پس از تصادفات مرگبار صادر شده است. تویوتا از پاسخ دادن به این سوال که آیا این اخطار ناشی از آسیب جدی یا حادثه مرگبار یکی از خودروها بوده است، اجتناب کرد.

    طبق گزارش رویترز، هوندا موتور در فوریه 2023 برای 8200 خودروی آکورا و هوندا اخطار صادر کرد. هوندا 17 کشته و بیش از 200 مجروح در ایالات‌متحده را در ارتباط با مشکل بادکننده تاکاتا گزارش کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم