فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

۵۶ درصد تصادفات جاده ای مربوط به واژگونی است

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ۵۶ درصد تصادفات جرحی و فوتی در محورهای اصلی کرمان را به علت واژگونی خودروها دانست و گفت: این استان رتبه مناسبی در زمینه کاهش تصادفات ندارد.

۵۶ درصد تصادفات جاده ای مربوط به واژگونی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدمهدی بلوردی عصر پنجشنبه در جلسه مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان کرمان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اظهار کرد: استان کرمان با شش هزار و 176 کیلومتر طول راه های برون شهری رتبه پنجم کشوری را دارد.

    وی افزود: کرمان از نظر کالای حمل شده با 10 هزار و 234 تن در رتبه هشتم کشوری و از نظر اورژانس فعال رتبه 19 کشوری را به خود اختصاص داده است

    بلوردی گفت: استان کرمان 54 کیلومتر آزادراه و یک هزار و 739 کیلومتر بزرگراه با هزار و 622 راه اصلی را دارد.

    وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه مناسبی در زمینه کاهش تصادفات ندارد، گفت: در سال گذشته تعداد 779 نفر کشته ناشی از تصادفات داشتیم که این میزان در سال 93 برابر با 706 نفر بوده است.

    رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان با اشاره به تغییرات تلفات در مسیرهای برون شهری و روستایی استان کرمان گفت: 10.3 درصد رشد داشته‌ایم در حالی که میانگین کشوری به صورت منفی بوده است.

    وی گفت: یک چهارم ماموریت‌های اورژانس در استان کرمان به صورت ترافیکی و حوادث جاده‌ای است که 56 درصد تصادفات فوتی و جرحی در محورهای اصلی استان مربوط به واژگونی بوده است.

    بلوردی اظهار کرد: پاسخگو نبودن کنترل سرعت سنتی، کمبود نیروی انسانی و ناوگان پلیس، افزایش تردد شبانه، کمبود بیمارستان‌های پیش‌درمان و پایگاه‌های اورژانس بین‌جاده‌ای و وجود قاچاق سوخت و افاغنه غیرمجاز مهمترین چالش‌های حمل و نقل در استان کرمان است.

    وی برخی از علل وقوع تصادفات را عدم توجه به جلو43 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه21 درصد، خستگی و خواب آلودگی11 درصد، انحراف به چپ10 درصد عنوان کرد و گفت: همچنین وسایل مقصر در تصادفات محورهای اصلی سواری 64 درصد و کامیون 14 درصد و وانت 11 درصد و موتور 9 درصد و سایر وسایل نقلیه دو درصد بوده است.

    بلوردی اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها، خط‌کشی راه‌ها، تهیه و نصب علایم رانندگی و اجرای روشنایی نقطه‌ای را  نیز از مهمترین برنامه‌های مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان کرمان در راستای کاهش واژگونی‌ها در سال جاری نام برد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو