فونیکسریمکسبهتام

پس از کش‌وقوس‌های فراوان؛

طرحی که نیامده تعطیل شد/پارکبانانی که غیب شدند

عصر خودرو- درحالی‌که تنها شش ماه از اجرای طرح پارکبان در ورامین می‌گذرد، این طرح به‌یک‌باره تعطیل شد و خبری از پارکبانان و قبض‌های پارکینگ آنان نیست.

طرحی که نیامده تعطیل شد/پارکبانانی که غیب شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، شهرستان ورامین از جمله مناطقی است که با کمبود فضای پارک خودروها در معابر و خیابان‌های مختلف شهری مواجه بوده و همین امر مشکلات فراوانی را برای شهروندان و رانندگان به وجود آورده است.

    طرح پارکبان به‌منظور کاهش حجم ورود وسایل نقلیه به خیابان‌ها و معابر اصلی شهر ورامین و ساماندهی وضعیت پارک خودروها در خیابان‌های پرتردد شهر ورامین از آذرماه سال گذشته آغاز شد.

    طرحی که جنجال‌های بسیار به همراه داشت

    اجرای طرح پارکبان در ورامین، مصوبه شورای ترافیک شهرستان ورامین را به همراه داشت که پس از بررسی‌های لازم، پیمانکار این پروژه از سوی شهرداری ورامین انتخاب شد.

    اجرای طرح پارکبان در آذرماه سال 94 در ورامین با حاشیه‌های فراوانی همراه بود و مخالفان و موافقان این طرح، نظرات و دغدغه‌های خود را در این زمینه بیان می‌کردند.

    موافقان و مخالفان طرح پارکبان در ورامین چه می‌گویند

    برخی معتقد بودند که با اجرای طرح پارکبان، انحصار پارک خودروها در برخی معابر شهری که در اختیار کسبه و افراد خاصی بود، از بین رفت و این امر کمک شایانی نیز به ساماندهی وضعیت پارک وسایل نقلیه در معابر شهری کرد.

    در نقطه مقابل عده‌ای مخالفان این طرح، کسبه و اصناف مختلف را متضرران اصلی طرح پارکبان می‌دانند زیرا اعتقاددارند که این طرح باعث کاهش میزان حضور مردم در مغازه‌ها می‌شود و از طرفی اخذ وجوه برای پارک وسایل نقلیه در خیابان‌ها و معابر پرتردد شهر ورامین با وضعیت معیشتی مردم همخوانی ندارد.

    طرحی که نیامده تعطیل شد

    درحالی‌که تنها شش ماه از اجرای طرح پارکبان در ورامین می‌گذرد، این طرح به‌یک‌باره تعطیل شد و خبری از پارکبانان و قبض‌های پارکینگ آنان نیست.

    مردم ورامین این روزها این سؤال را از خود می‌پرسند که علت عدم حضور پارکبانان در معابر و خیابان‌های اصلی در شهر ورامین چیست، درحالی‌که تابلوهای اجرای طرح پارکبان در معابر مختلف نصب است.

    مردم ورامین به طرح پارکبان عادت کرده بودند

    محمد اردستانی یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که طرح پارکبان با فرازوفرودهای فراوانی همراه بود، اظهار داشت: طرح پارکبان طی شش ماه گذشته اجرایی شد و به‌صورت آرام‌آرام شاهد فرهنگ‌سازی اجرای این طرح در میان مردم بودیم.

    وی افزود: اگرچه این طرح مخالفانی نیز داشت اما مردم ورامین به طرح پارکبان عادت کرده بودند و امروز این سؤال را از خود می‌پرسند که چه اتفاق و عاملی سبب عدم حضور چندروزه پارکبانان در خیابان و معابر اصلی شهر ورامین شده و چرا خبری از اجرای این طرح نیست.

    اردستانی ادامه داد: باید این موضوع به‌صورت شفاف برای مردم ورامین و رانندگان این منطقه مشخص شود که چه عاقبتی در انتظار این طرح است و آیا طرح پارکبان در ورامین ادامه پیدا خواهد کرد.

    مهدی تاجیک یکی دیگر از شهروندان ورامینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم و رانندگان ورامینی وجوهی را برای پارک وسائل نقلیه خود به پارکبانان مستقر در خیابان ها پرداخت کرده اند و باید تکلیف این وجوه مشخص شود.

    وی افزود: باید مردم بدانند که تا چه زمانی قرار است که طرح پارکبان اجرایی نشده یا متوقف بماند و این موضوع باید هر چه سریعتر از سوی مسئولان مرتفع شود.

    پیمانکار طرح پارکبان به تعهدات خود عمل‌نکرده است

    علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت طرح پارکبان در ورامین اظهار داشت: بر اساس قراردادی که با پیمانکار طرح پارکبان در ورامین منعقدشده است، 50 درصد وجوه دریافتی حاصل از این طرح متعلق به شهرداری ورامین بوده و باید از سوی پیمانکار پرداخت شود.

    وی با اشاره به این نکته که پیمانکار این طرح به تعهدات خود در این زمینه عمل‌نکرده است، افزود: پیمانکار طرح پارکبان به تعهدات خود عمل‌نکرده و سهم شهرداری را نپرداخته است.

    شهرداری ورامین جلوی فعالیت پیمانکار طرح پارکبان را گرفته است

    حیدریان یادآور شد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، پیمانکار این پروژه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، مبلغی را به‌عنوان سهم شهرداری پرداخت نکرده است.

    شهردار ورامین با اشاره به این نکته که باید برای ادامه فعالیت پیمانکار طرح پارکبان، سهم شهرداری ورامین پرداخت شود، بیان داشت: شهرداری ورامین جلوی فعالیت پیمانکار طرح پارکبان را گرفته تا وی به تعهدات خود مندرج در قرارداد عمل کند.

    پیمانکار طرح پارکبان باید مطالبات شهرداری را به‌صورت نقدی بپردازد

    وی با تأکید بر این امر که پیمانکار این طرح، وجوه حاصل از پارک وسایل نقلیه را به‌صورت نقدی از مردم دریافت کرده است، یادآور شد: به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان در قالب چک، سهم شهرداری را وصول کرد چراکه پیمانکار پروژه، وجوه حاصل از پارک خودروها را از مردم به‌صورت نقدی دریافت کرده است.

    شهردار ورامین با اشاره به این نکته که نباید حق مردم در این زمینه تضییع شود، گفت: دستور داده‌شده که سپرده پیمانکار این طرح ضبط شود تا پیمانکار طرح پارکبان به تعهدات خود مندرج در متن قرارداد عمل کرده و سهم شهرداری ورامین را بپردازد.

    به هر ترتیب امروز باگذشت بیش از شش ماه از اجرای طرح پارکبان در معابر و خیابان‌های پرتردد واصلی شهر ورامین، این طرح با مشکلاتی روبرو شده و آینده آن در هاله‌ای ابهام قرار دارد.

    مردم و شهروندان ورامینی منتظر هستند تا ببینند تکلیف این طرح جنجالی که فرازوفرود فراوانی را به همراه داشت، به کجا می‌انجامد و بالاخره پارک وسایل نقلیه در ورامین به‌صورت قبل از آذرماه 94 بازمی‌گردد یا طرح پارکبان باقوت به کار خود ادامه خواهد داد.

    باید منتظر ماند و دید که شهرداری ورامین در خصوص پیمانکار این طرح چه تصمیمی را می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو