فونیکسریمکسبهتام

در دیدار اعضا شورا و شهردار از پروژه‌های شهری اعلام شد؛

افتتاح بزرگترین پل روگذر اردبیل در ۲ مرحله

عصر خودرو- در حالی که روند ساخت بزرگترین پل روگذر اردبیل از زمان اجرا تاکنون تنها دو درصد عنوان می شود، شهردار اردبیل از افتتاح این طرح در دو مرحله و طی امسال و سال آینده خبر داد.

افتتاح بزرگترین پل روگذر اردبیل در ۲ مرحله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، حمید لطف‌اللهیان بعدازظهر دوشنبه در بازدید اعضای شورای شهر اردبیل از روند اجرایی پل قدس اردبیل این پروژه را یکی از ضروریات شهر اردبیل به منظور کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود: از دهه فجر سال گذشته پروژه آغاز شده و طراحی پروژه بارها در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.

    وی با تأکید به ضرورت تأمین مالی این پروژه افزود: به منظور اجرا از مشارکت و تهاتر بانک شهر استفاده شده تا بتوان پروژه را آغاز کرد؛ چراکه تاکنون محدودیت مالی مانع از اجرای آن شده بود.

    شهردار اردبیل افزود: پروژه در دو فاز تقاطع هم سطح و غیر هم سطح اجرا می‌شود و با پیگیری‌های صورت گرفته تمامی معارضات تأسیساتی آن رفع شده؛ از جمله خط انتقال لوله گاز که در داخل رودخانه «بالخلو چای» بود و با پیگیری‌ها رفع تعارض شده است.

    وی در خصوص برنامه زمانی بندی طرح ابراز امیدواری کرد بتوان بخش هم سطح را در سال جاری به اتمام رساند و بخش غیر همسطح را نیز در سال آینده اجرا کرد.

    در این بازدید مجری طرح پروژه نیز در تشریح مشخصات آن افزود: پل قدس با 800 متر طول و 21 متر عرض اجرا می‌شود و در کل هزار و 440 مترمربع پروژه عمرانی است؛ درعین‌حال میدان بیضی‌شکل به طول 400 متر و عرض 21 متر اجرا خواهد شد.

    وی تأکید کرد: در این پروژه 36 هزار مترمکعب بتن، 183 تن فولاد سبک و پنج هزار و 277 تن میلگرد استفاده خواهد شد و تاکنون دو درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    با در خصوص برنامه زمان‌بندی این پروژه تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی کلی مشخص شده اما زمان‌بندی جزئی نداریم. پیش‌بینی ما پیشرفت پنج‌درصدی پروژه بود بااین‌وجود فعلا 2.04 درصد پیشرفت داریم.

    پل قدس آرزوی شورای شهر اردبیل است

    این اظهارات که خود مقدمه درگیری و انتقاد اعضای شورای شهر از نحوه طرح سؤال یکدیگر شد، در نهایت با اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل خاتمه یافت.

    ذکی اله خوشبخت با بیان اینکه پل قدس یکی از مطالبات و آرزوهای شورای شهر اردبیل است، تأکید کرد: انتظار می‌رود بعد مراحل ابتدایی، این پروژه با جدیت اجرا شود.

    وی همچنین خواستار استفاده از مصالح بومی استان با هدف رونق تولید و اشتغال جوانان شد و از شهرداری خواست تا حد امکان مصالح بومی را به کار گیرد.

    اختلاف نظر اعضای شورا در محل پروژه

    اعضای دو کمیسیون عمرانی و توسعه شهری در حالی از بزرگ ترین پروژه عمرانی شهرداری اردبیل بازدید کردند که اختلاف نظر بین اعضا حتی در محل اجرای پروژه تعجب خبرنگاران را به دنبال داشت.

    طرح سؤال زمان‌بندی اجرای این پروژه از سوی یکی از اعضا و اعتراض عضو دیگر به این سؤال، مقدمه کشمکش و درگیری‌هایی بود که طی یک سال گذشته بر تمام گردهمایی‌ها و جلسات اعضای شورای شهر سایه انداخته است.

    اعضای شورای شهر اردبیل همچنین بعدازاین پروژه از روند اجرای پروژه‌های عمرانی دریاچه شورابیل، سه‌راهی نیار، تندرو و کندرو میدان وحدت و پل داروپخش بازدید کردند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط