فونیکسریمکسبهتام

افزایش چشمگیرکرایه تاکسی ونارضایتی در اردبیل

تخلفها نظارت نمی‌شود

عصر خودرو- افزایش نرخ کرایه تاکسی در سطح شهر اردبیل در وضعیتی توسط خود رانندگان و بدون هیچ مصوبه قانونی انجام می‌شود، که هیچ کنترلی در خصوص تخلفات از سوی دستگاه‌های ناظر مشاهده نمی‌شود.

افزایش چشمگیرکرایه تاکسی ونارضایتی در اردبیل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، با آغاز سال جدید زمزمه افزایش قیمت کرایه تاکسی در سطح شهر به‌مانند سال‌های قبل شنیده می‌شد.

    رانندگان تاکسی که همواره از قیمت کرایه‌های خود ناراضی هستند، با تصویب افزایش قیمت بنزین اینبار افزایش کرایه را حق مسلم خود دانسته و بارها در مسیرهای مختلف نارضایتی شهروندان اردبیلی را با دریافت کرایه بیشتر موجب شده بودند.

    افزایش کرایه طی هفته‌های اخیر در وضعیتی که شورای شهر صرفاً افزایش آن را به تصویب رسانده و در خصوص نرخ قطعی فعلاً مصوبه‌ای به شهرداری ابلاغ نکرده است، کاملاً سلیقه‌ای انجام می‌شود.

    اغلب رانندگان تاکسی دست‌نوشته‌ای از قیمت مورد دلخواه خود را در داخل خودرو نصب‌ کرده‌اند و در صورت مقاومت مسافر نیز اعتراض وی را نمی‌پذیرند.

    نصب قیمت‌های سلیقه‌ای در وضعیتی است که نه تنها از سوی یک یا دو راننده بلکه اغلب تاکسی‌ها انجام شده و در مقابل هیچ نظارت و کنترلی به این رفتار جدید رانندگان مشاهده نمی‌شود.

    افزایش کرایه پیشنهادی مقرون به صرفه نیست

    یکی از رانندگان تاکسی که حاضر نشد نامی از وی در گزارش آورده شود در گفتگو با خبرنگار مهر به اعتراض دسته جمعی رانندگان به وضعیت افزایش کرایه تاکسی طی هفته‌های اخیر اشاره کرد.

    وی افزود: در حال حاضر قیمتی پیشنهاد شده که هر مسیر 200 تومان افزایش نرخ داشته باشد که البته قطعی نیست.

    به گفته این راننده طرح پیشنهادی مبنی بر اینکه ورودی 200 تومان افزایش داشته و هر تقاطع 100 تومان محاسبه شود نیز نمی‌تواند عملاً اجرایی شود؛ چرا که در برخی مواقع نرخ کرایه تا هزار تومان افزایش می‌یابد و شهروندان در پرداخت آن مقاومت می‌کنند.

    وی معتقد است نرخ‌های پیشنهادی فعلی باید با در نظر گرفتن وضعیت معیشت راننده و وضعیت مالی مردم مصوب شود و اینطور نباشد که شورای شهر صرفاً به دنبال ارائه وجه مردمی از خود قیمتی را پیشنهاد دهد.

    رانندگان با فرد معترض دعوا می‌کنند

    هر چند برخی رانندگان در شیشه مقابل خود برچسبی از قیمت مسیرهای تاکسی در سال جاری نصب‌کرده‌اند، یکی دیگر از رانندگان تصریح کرد: این قیمت نهایی نیست.

    مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر به بررسی نرخ نهایی در جلسه آینده شورای شهر اشاره کرد و افزود: هنوز نرخ قطعی ندادیم.

    اما اهمال در اعمال قیمت در وقت مناسب دست برخی رانندگان را به افزایش سلیقه‌ای باز گذاشته است.

    شورای شهر و شهرداری که به عنوان ناظران اصلی کرایه تاکسی‌ها شناخته می‌شوند، با گذشت دو ماه از سال هنوز نرخ قطعی و قانونی را مشخص نکرده‌اند.

    یکی از شهروندان اردبیلی گفت: متأسفانه رانندگان تاکسی هر نرخی که بخواهند را مطالبه می‌کنند.

    نادر علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: هر راننده در مقابل خودرو خود نرخی نوشته و چسبانده است، در حالی که این کار به نظر نمی‌رسد قانونی باشد.

    وی افزود: وقتی نسبت به اخذ کرایه بیشتر اعتراض می‌کنیم، در اغلب مواقع رانندگان برخورد مناسبی ندارند و با فرد شاکی دعوا می‌کنند.

    به گفته علیزاده این رفتارها و بی‌توجهی تاکسی‌رانی موجب شده است، مردم ناخواسته به قیمت‌های بالای تاکسی تن بدهند.

    در خصوص وضعیت نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی سعیدی مدیرعامل تاکسی‌رانی اردبیل حاضر به طرح دیدگاه و بیان نظرات خود نشد.

    وی افزود: ما چنین اخذ کرایه‌ای را قبول نداریم و در حال حاضر نیز کرایه قطعی و نهایی در دست بررسی است.

    افزایش کرایه تاکسی دغدغه همه‌ساله شهروندان اردبیلی است. هر چند دستگاه‌های متولی معتقدند افزایش به شکلی اعمال می‌شود که نه راننده زیان کند و نه شهروندان، در حال حاضر صدای نارضایتی از هر دو طرف به گوش می‌رسد.

    شهروندان اردبیلی عملکرد دستگاه‌های متولی را با نحوه ساماندهی خدمات این‌چنینی ارزیابی می‌کنند و منتظر ساماندهی وضعیت کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو