فونیکسریمکسبهتام

آزمایش فن آوری عجیب و آینده نگرانه هایپرلوپ؛

سفر جادویی با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت!

عصر خودرو- نخستین گام بزرگ در اثبات امکان‌پذیر بودن سیستم حمل‌ونقل مفهومی "هایپرلوپ" توسط شرکت "فناوری‌های هایپرلوپ" برداشته شد.

سفر جادویی با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹:۰۰
  • سفر جادویی با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت!
  • سفر جادویی با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت!
  • سفر جادویی با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت!
  • سفر جادویی با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت!

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ان بی سی، شرکت "فناوری‌های هایپرلوپ" مستقر در کالیفرنیا که "شروین پیشه‌ور" سرمایه‌گذار کارآفرین ایرانی، یکی از بنیانگذاران آن است نسخه نمایشی فناوری محرکه خود را در نخستین مسیر آزمایشی آن در شمال لاس‌وگاس به حرکت درآورد.
هایپرلوپ یک سیستم حمل‌ونقل آینده نگرانه است که مسافران را در کپسول‌هایی با سرعت بیش از1000 کیلومتر بر ساعت از میان لوله‌های آلومینیومی در خلاء و با نیروی مغناطیس منتقل خواهد کرد.
الون ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس این ایده را نخستین بار در سال 2013 ارائه کرد و تحقیقات خود را در معرض عموم قرار داد تا دیگران کار تولید این مفهوم را ادامه دهند.
شرکت فناوری‌های هایپرلوپ که اکنون به "هایپرلوپ 1" تغییر نام داده، یکی از شرکت‌هایی است که در این پروژه شرکت کرده است.
این شرکت یک سیستم کامل را برای انتقال محفظه‌های مسافربر نخواهد ساخت بلکه به نمایش فناوری زیرساخت این سیستم می پردازد.
مسیر آزمایشی آن اکنون برای انجام آزمایش‌ نیروی محرکه در فضای باز استفاده می‌شود که اساسا شامل ارسال موتورهای خطی در یک مسیر 800 متری با سرعت 530 کیلومتر بر ساعت است.
هایپرلوپ 1 همچنین از عقد قرارداد تامین بودجه 80 میلیون دلاری با سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید و همچنین شراکت با شرکت‌های حمل‌ونقل، مهندسی و زیرساخت برای جمع‌آوری خلاق ترین مغزها در محقق کردن ایده هایپرلوپ خبر داده است.
این دو شرکت اکنون در رقابتی شدید برای واقعی کردن ایده الون ماسک قرار دارند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط