فونیکسریمکسبهتام

علت واژگونی مینی بوس حامل فرهنگیان مشخص شد

عصر خودرو- ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده را عامل واژگونی مینی بوس حامل فرهنگیان ازنا عنوان کرد.

علت واژگونی مینی بوس حامل فرهنگیان مشخص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ داوود قاسمیان گفت:مینی‌بوس هیوندا در کیلومتر 40 محور درود - ازنا لرستان، حامل 10 تن از کارکنان آموزش و پرورش شهرستان ازنا بود که حوالی ساعت 15 سه‌شنبه به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده واژگون شد.

    این مقام انتظامی همچنین اظهار کرد: بررسی‌های پلیس نشان داد، مینی‌بوس مورد نظر دارای ساییدگی لاستیک بوده است که در حادثه یاد شده متاسفانه یک تن کشته و 9 تن مجروح شدند.


    جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: همزمان با این حادثه، یک دستگاه اتوبوس با 12 سرنشین در کیلومتر 5 محور تبریز - بناب آذربایجان شرقی به دلیل عدم توجه به جلو راننده واژگون شد که در پی آن پنج تن مجروح شدند.

    قاسمیان همچنین از برخورد اتوبوس با تریلی در محور زنجان - قزوین خبر داد و گفت: حوالی ساعت چهار بامداد چهارشنبه در کیلومتر 78 محور زنجان - قزوین بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با 12 سرنشین به یک تریلی چهار تن مجروح شدند.
    وی با بیان این که اتوبوس مورد نظر از قم به سمت آذربایجان شرقی در حال حرکت بود، خستگی و خواب آلودگی راننده را علت این حادثه عنوان کرد.

    جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا به سقوط یک دستگاه پژو پارس به رودخانه کرج اشاره کرد و افزود: در این حادثه که حوالی ساعت 15 سه‌شنبه در محور کرج - چالوس رخ داد 2 تن کشته شدند.

    قاسمیان ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان پلیس‌ راه تخطی از سرعت مطمئنه علت این حادثه بوده است.

    وی از واژگونی یک اتوبوس دیگر حوالی ساعت 11 سه‌شنبه در کیلومتر 50 محور اصفهان - نایین خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حادثه که به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده رخ داد 9 تن از 17سرنشین این اتوبوس مجروح شدند.

    جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا به برخورد پژو 405 با پراید در محور ملایر - بروجرد اشاره کرد و گفت: در این حادثه که حوالی ساعت 8 صبح سه‌شنبه رخ داد، سه تن کشته شدند.

    به گفته این مقام انتظامی مقصر این حادثه راننده پژو 405 به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده گزارش شد.
    جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه سرعت مطمئنه به سرعتی اطلاق می‌شود که راننده بتواند وسیله نقلیه را کنترل کند، گفت: با رعایت این سرعت امکان عکس‌العمل بموقع ، هنگام بروز مشکل وجود دارد.

    وی به رانندگان تاکید کرد که حتما حین رانندگی به ویژه در مواقع بارانی و برفی با سرعت مطمئنه تردد کنند تا بتوانند از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو