فونیکسریمکسبهتام

طرح تبدیل مازوت به بنزین با مشارکت شرکت کره ای در اصفهان اجرا می شود

عصر خودرو- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: طرح تبدیل مازوت به بنزین با مشارکت یک شرکت سرمایه گذاری کره ای در پالایشگاه اصفهان اجرا می شود.

طرح تبدیل مازوت به بنزین با مشارکت شرکت کره ای در اصفهان اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباس کاظمی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح جایگاه های سوخت کوچک و تک سکو در اصفهان افزود: تبدیل مازوت به بنزین جزو اولویت های پالایشی وزارت نفت است ودراین زمینه برای تجهیز برای پالایشگاه های کشور برنامه ریزی شده است.
    وی اعلام کرد: با توسعه و تجهیز پالایشگاه اصفهان با سرمایه گذاری شرکت کره ای تولید مازوت در این پالایشگاه از 30 به 10 درصد کاهش وتولید بنزین دراین مجموعه افزایش می یابد.
    وی با اشاره به اینکه مذاکرات اولیه در این زمینه در اصفهان انجام شده است، خاطرنشان کرد: سال های گذشته گامهایی در این زمینه در اصفهان برداشته شد اما بدلیل محدودیت منابع مالی متوقف مانده بود.
    به گزارش ایرنا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این با اشاره به فعالیت پالایشگاه اصفهان و بندرعباس برای اجرای طرح تبدیل مازوت به بنزین، گفته بود : میزان سرمایه گذاری لازم برای اجرای این طرح حدود سه میلیارد دلار است.
    وی افزود: اکنون سرمایه گذاران خارجی حاضر به سرمایه گذاری البته با تضمین دولت هستند که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این طرح به مرحله اجرا برسد.
    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: دولت مکلف شده تولید پالایشگاهها را اصلاح و سالانه دو درصد از تولید مازوت را کاهش دهد و در نهایت طبق چشم انداز به کمتر از ١۰ درصد برساند.
    کاظمی ادامه داد: میانگین تولید مازوت در پالایشگاه های کشور ٣۰ درصد است که امیدواریم با بهبود فرآیندهای پالایشی این مقدار به کمتر از ١۰ درصد برسد.
    معاون وزیر نفت روز شنبه برای افتتاح 17 جایگاه سوخت کوچک و تک سکو به شهر اصفهان سفر کرد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط