فونیکسریمکسبهتام

احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس:

با دلار ۱۰۰ هزار تومانی دولت چاره‌ای جز افزایش قیمت بنزین نخواهد داشت

عصر خودرو- احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس: با وضعیتی که در قانون بودجه بوجود آمده ما با تورم نظام گسیخته‌ای در سال ۱۴۰۳ روبرو خواهیم شد که آثارش از همین روزهای اول سال نیز قابل مشاهده است.

با دلار ۱۰۰ هزار تومانی دولت چاره‌ای جز افزایش قیمت بنزین نخواهد داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرهای فوری مهم، احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس در ‌خصوص تورم و وضعیت اقتصادی در سال 1403 گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد و با وضعیتی که در قانون بودجه بوجود آمده ما با تورم نظام گسیخته‌ای در سال 1403 روبرو خواهیم شد که آثارش از همین روزهای اول سال نیز قابل مشاهده است. وقتی که 50 درصد به میزان مالیات وصولی نسبت به سال گذشته اضافه می‌شود باید منتظر بود که علاوه بر تورمی که به طور متعارف هر ساله خودش را 40 درصد نشان می‌دهد، این 50 درصد هم به آن اضافه شود.

    نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که آیا با دلار 100 هزار‌تومانی قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند یا خیر تاکید کرد: طبیعتا دولت با دلار 100 هزار‌تومانی چاره‌ای نخواهد داشت که یک تغییری در قیمت حامل‌های انرژی و بنزین انجام دهد، مجلس نیز این اختیار را به دولت داده که خودش متناسب با قیمت تمام شده برای بنزین و حامل‌های انرژی قیمت تعیین کند.

    وی در ادامه نسبت به آمارهای منتشر شده از سوی دولت افزود: در آمارهای منتشر شده از سوی دولت آمارسازی انجام می‌گیرد. چون اگر رشد و پیشرفتی در حوزه اقتصادی رخ داده بادی خودش را در بهبود وضعیت زندگی مردم نشان دهد ولی این اتفاق در واقعیت نیفتاده.

    احمد علیرضا‌بیگی، نماینده مجلس در پایان با یک توصیه به آقای رئیسی و دولت ایشان گفت: من به دولت آقای رئیسی و خودشان به طور خاص توصیه می‌کنم که امکان ورود مردم را به اقتصاد فراهم کنند و اجازه دهند مردم با برقراری امنیت در حوزه سرمایه‌هایشان بتوانند مشارکت بیشتری را در حوزه اقتصاد داشته باشند. متاسفانه با رویه‌ای که در دولت گذشته به بهانه جلب مشارکت مردم در بازار سرمایه ایجاد شد، ارقام قابل توجهی وارد بورس شد که به سرعت مردم دریافتند یک فریبی در کار بوده ولی خب باعث شد هزاران میلیارد ثروت مردم در بورس به یغما برود و عملا یک عدم اعتماد‌سازی بوجود آمد که اگر دولت آقای رئیسی بتواند با مشارکت‌پذیری و جلب سرمایه‌های مردم برای پیشبرد اوضاع کشور به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها امنیت و اعتماد لازم را ایجاد کند می‌تواند شرایط موجود را تغییر دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو