فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

احتمال کنترل خطوط ویژه پایتخت با دوربین

لزوم افزایش تجهیزات هوشمند ترافیکی

عصر خودرو:معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از افزایش دو برابری تجهیزات کنترل ترافیک پایتخت در صورت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبرداد.

احتمال کنترل خطوط ویژه پایتخت با دوربین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدجعفر تشکری هاشمی، در مورد کنترل هوشمند معابر در سال 95، با بیان اینکه با توجه به وسعت شهر تهران که بیش از 700 کیلومتر مربع و 4000 کیلومتر شبکه معبر اصلی اعم از بزرگراهی، شریانی درجه یک و دو دارد، نظارت هوشمند ضرورت است، گفت: نظارت و کنترل بر جریان ترافیک بسیار حائز اهمیت است و نمی توان آن را به روش های انسانی و دستی کنترل کرد.

    وی با بیان اینکه باید برای کنترل شهر به سمت سیستم‌های هوشمند پیش رویم، افزود: با این حال نظارت یکپارچه تصویری بر جریان ترافیک یک ضرورت است؛ چراکه برخی تخلفات ترافیکی با چشم قابل اندازه گیری و کنترل نیست.

    تشکری‌هاشمی با بیان اینکه نصب تجهیزات هوشمند امری ضروری است، افزود:در حال حاضر نیازمند تکمیل تجهیزات در داخل محدوده‌های ترافیکی همچون طرح ترافیک و زوج و فرد هستیم.

    وی با بیان اینکه مطالعاتی توسط کارشناسان این معاونت در مورد تجهیزات مورد نیاز برای کنترل هوشنمد شهر صورت گرفته است، گفت: برآوردهایی در مورد کنترل بهتر شهر از نظر تجهیزاتی داشته ایم که این نظرات در قالب لایحه بودجه ای به شورای شهر تقدیم شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امسال به شورای شهر پیشنهاد دادیم که این تجهیزات هوشمند نظارتی به یکباره خریداری و نصب شود گفت: اگر تجهیزات به یکباره خریداری شود ما از تجهیزاتی با تکنولوژی یکسان استفاده می کنیم که نوع خدمات‌شان مشمول زمان نمی‌شود و شاهد یکپارچگی در نوع تکنولوژی خواهیم بود. اما اگر این تجهیزات به مرور تامین شود، به لحاط فنی قابلیت یکپارچه سازی را ندارند.

    وی افزود: شهر به لحاظ جریان ترافیکی حساس است و هراتفاق کوچکی کل جریان شهر را تحت الشعاع قرار می دهد و نمی توان صبر کرد تا طی 10 سال شهر را تجهیز کرد.

    تشکری‌هاشمی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال آن است که به جای خرید تجهیزات، با اعتماد به شرکت‌های تخصصی بخش خصوصی، خدمات را از این شرکت ها خریداری کند، گفت: شورای شهر نیز با این امر موافقت کرده تا در قالب مدل‌های سرمایه گذاری همچون بی او تی و ...نسبت به خرید خدمات اقدام کنیم.

    وی با اشاره به تکمیل شبکه فیبر نوری برای دسترسی بهتر به اطلاعات ترافیکی شهر گفت: در بحث خرید تجهیزات نگاه‌مان این است که از تجهیزاتی بهره گیریم که قابلیت های چند کاربردی داشته باشند به عنوان مثال دوربین های خریداری شده جدید باید علاوه بر کنترل سرعت، محدوده زوج و فرد و عبور از چراغ قرمز را نیز کنترل کند.

    معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد ما در سال 95، استفاده از سیستم‌های پردازش تصویری است، گفت: شاید یکی از کارهای جدیدی که در سال 95 انجام دهیم کنترل خطوط ویژه با دوربین است که ورود و خروجی متخلفان به طور مکانیزه و بدون نیاز به نیروی انسانی انجام شود.

    وی با اشاره به چراغ سبز شورای شهر برای ورود بخش خصوصی به خرید تجهیزات ترافیکی در پایتخت افزود: برآورد این است که در صورت جذب سرمایه گذار تقریبا تعداد تجهیزات هوشمند کنترل ترافیک به دو برابر ارتقا یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو