فونیکسریمکسبهتام

خبرهای ترافیکی نوروزی (۶)

وقایع جاده‌ای به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود

افزایش ۵ درصدی تردد در سال۹۵

عصر خودرو- مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: مهمترین وظیفه مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع‌رسانی وقایع جاده‌ای به مردم و تصمیم‌گیران این بخش است.

وقایع جاده‌ای به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان علی اکبر عاشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص آغاز طرح مدیریت و ساماندهی سفرهای نوروزی گفت: در این راستا در حوزه حمل و نقل 15 هزار دستگاه اتوبوس، 27 هزار دستگاه مینی‌بوس و 38 هزار سواری کرایه‌ای برای حمل و نقل بین شهری شهروندان هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است.

    وی همچنین به حضور گروه‌های راهداری مستقر در جاده‌های اشاره کرد تا خدمت‌رسانی مناسب‌تری صورت بگیرد.

    عاشوری با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع‌رسانی وقایع جاده‌ای به مردم و تصمیم‌گیران این بخش است اظهار داشت: برای رسیدن به این امر سامانه‌های هوشمند، سامانه تردد شمار، دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های توزین در حال حرکت و سامانه سفر وجود دارد.

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: همچنین تعاملاتی با پلیس راه، سازمان هلال احمر و اوژانس وجود دارد که اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذاریم و بر اساس این اطلاعات جمع‌بندی صورت می‌گیرد و می‌توانیم در بحث مدیریت سفر اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار دهیم.

    وی با بیان اینکه سامانه‌های مختلفی جهت اطلاع‌رسانی به مردم وجود دارد تصریح کرد: تلفن گویای 141 امکان اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی مربوط به هر استان و امکان تماس مستقیم با اپراتور و کارشناسان مرکز عملیاتی را برقرار می‌کند تا بتوانند از محدودیت و ممنوعیت راه‌ها آگاه شوند.

    عاشوری به پایگاه اطلاع رسانی www.141.ir و اپلیکیشن موبایل اشاره کرد و گفت: از طریق این موارد مردم می‌توانند به مشاهده آخرین وضعیت تصاویر دریافتی از سطح جاده‌ها، رصد وضعیت ترافیک جاده‌ها از طریق دستگاه‌های ترددشمار و همچنین رصد وضعیت زمان سفر محورهای مهم که برای حدود 14 محور آماده است باشند.

    وی ادامه داد: همچنین اطلاعات مختلفی را تحت عنوان اطلاعیه‌های مرکز جمع‌آوری و از طریق همین سامانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    **اطلاع از وضعیت جوی با مراجعه به سامانه‌های در نظر گرفته شده

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور یاد آور شد: سامانه پیامکی 1000141 وجود دارد که از طریق آن سرویس‌های مختلف ارائه می‌شود به طور مثال با ارسال "نام مبدا. نام مقصد" طول مسیر و شهرهای بین این دو مشخص خواهد شد

    عاشوری ادامه داد: با ارسال 141 به این سامانه آخرین وضعیت جوی ترافیکی  اطلاع‌رسانی می‌شود.

    وی به سامانه پیامکی دیگری اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی 2000141 انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با وضعیت حمل و نقل جاده‌ای و مباحث مربوط به حوزه راهداری به اشتراک بگذارند.

    **چه ارگان‌های دیگری حضور دارند

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور عنوان کرد: علاوه بر پلیس راهور و سازمان راهداری ارگان‌های دولتی دیگری همچون اورژانس و هلال احمر حضور دارند.

    عاشوری تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل انجمن صنفی، 94 مرکز امداد فنی خودرو برای امدادرسانی جاده‌های کشور تحت نظارت سازمان، 141 مرکز معاینه فنی جهت کنترل و نظارت فنی خودرو و 700 گروه امدادی رایگان در جاده‌ها از سوی ادارات کل راه و شهرسازی از دیگر گروه‌هایی هستند که در این امر حضور دارند.

    وی به بحث هماهنگی در بین دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: سازمان هلال احمر، پلیس و حتی خود مردم می‌توانند حوادث را گزارش کنند تا در سریع ترین زمان ممکن‌خدمات رسانی انجام شود.

    **افزایش 5 درصدی تردد در سال 95

    مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره میانگین نرخ تردد در سال 94،  479  خودرو در یک ساعت بود گفت: پیش‌بینی می‌شود نرخ تردد نسبت به سال 94، 5 درصد افزایش داشته باشد و همچنین پیش‌بینی می‌شود حجم تردد در هفته اول نوروز بسیار بیشتر از هفته دوم است.

    وی به یکسری اقدامات دیگر برای افزایش ایمنی سفر اشاره کرد و گفت: ممیزی 26 هزار کیلومتر از راه‌های پرتردد کشور توسط مشاوران ذیصلاح، استفاده ازمنابع داخلی برای خط کشی ویژه طرح نوروزی و ارتقا حفاظ های ایمن در سطح جاده‌ها، اجرای 30 کیلومتر روشنایی در محورهای مورد نیاز، احیای 32 هزار کیلومتر طول خط کشی و بازنگری، اصلاح و نصب مجدد 35 هزار و 700 عدد علائم اخطاری و انتظامی از جمله این اقدامات می‌باشند.

    عاشوری در پایان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال بارش طی روزهای آینده وجود دارد و تردد در نقاط کوهستانی نیازمند مجهز بودن به تجهیزات سفرهای زمستانی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو