فونیکسریمکسبهتام

۵۰۰ هزار نفر در طرح نوروزی به مردم خدمت رسانی می کنند

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راهور کشور گفت: ۵۰۰ هزار نیروی امدادی، خدماتی، پلیس و راهداری برای ایمن سازی سفرهای نوروزی و تسهیلات سفر آماده خدمت رسانی به مسافران در تعطیلات هستند.

۵۰۰ هزار نفر در طرح نوروزی به مردم خدمت رسانی می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار امیری در سفر یک روزه به استان قزوین برای بازدید از آمادگی نیروهای راهور استان اظهارداشت: درنوروز یکی از پرترددترین فعالیتهای ترافیکی کشور اتفاق می افتد و در یک دوره کوتاه زمانی که سفرها صورت می گیرد باید دستگاههای اجرایی آمادگی بیشتری داشته باشند و بتوانند خدمات مناسبی به مردم ارائه کنند.

    جانشین پلیس راهور کشور بیان کرد: ستاد نوروزی نصر برای ساماندهی سفرهای نوروزی راه اندازی شده و این قرارگاه تمام ملزومات این ایام شامل تجهیزات و هماهنگی سازمانی را انجام می دهد و از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه در یک بسیج عمومی برای امنیت سفرهای نوروزی اقدام می شود.

    500 هزار نفر آماده خدمت رسانی

    سردار امیری اظهارداشت: بیش از 500 هزار نفر از نیروهای دستگاههای اجرایی در طرح نوروزی وارد ماموریت می شوند و در کنار نیروی انتظامی که همه توان خود را بکار گرفته تلاش می کنند تا سفری ایمن، آرام و بی حادثه در ایام نوروز برای مردم محقق شود.

    وی بیان کرد: آنچه برای ما مهم است رعایت قانون از سوی مردم و رانندگان و همکاری همه جانبه با پلیس است که همه باید کمک کنند تا حادثه ای رخ ندهد و کام خانواده ها در نوروز تلخ نشود.

    سردار امیری گفت: پلیس در ایام نوروز هم با تشدید اعمال قانون تلاش می کند با قاطعیت از هر گونه تخلف جلوگیری کند تا ایمنی سفرهای نوروزی تضمین شود و سالی توام با نشاط و شادابی رقم بخورد.

    وی اضافه کرد: اگر عزم جدی داشته باشیم و به توصیه های پلیس توجه کنیم می توانیم سفری ایمن و بی حادثه و یا کم حادثه را برای هموطنان محقق کنیم.

    افزایش جریمه ها اعمال می شود

    جانشین رئیس پلیس راهور یادآورشد: با تصویب هیئت دولت و تغییرات اندکی که در افزایش جریمه ها صورت گرفته از 25 اسفند ماه جریمه های جدید را اعمال می کنیم.

    وی افزود: با تجهیز سامانه ها و انجام کارهای روانی و رسانه ای آمادگی کامل داریم تا جریمه های جدید را اجرا کنیم و از همه مردم نیز انتظار داریم در این زمینه همکاری کنند تا نوروز خوبی را سپری کنیم.

    جانشین رئیس پلیس راهور کشورتصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری 14 هزار و 100 نفر در سوانح جاده ای کشته و 267 هزار نفر مجروح شدند که این آمارهای نگران کننده نشان می دهد باید با تشدید برخوردها و افزایش جریمه های بازدارنده اقدامی جدی تر کنیم.

    وی بیان کرد: سوانح جاده ای که سالانه هزاران میلیارد تومان خسارت مادی و معنوی به کشور می زند یک موضوع جدی و نگران کننده است که با آموزش مردم، ایمن سازی جاده و استاندارد کردن خودروها لازم است برای کاهش این آسیب ها اقدام کنیم.

    امیری بیان کرد: بررسی های دهه اخیر نشان می دهد از سال 1384 تا  پایان سال گذشته متاسفانه 221 هزار نفر در کشور جان خود را از دست داده اند و دو میلیون و 900 هزار نفر مجروح و مصدوم شده اند که این خسارتها جبران ناپذیر است.

    318 کشته در جاده های استان قزوین

    جانشین راهور گفت: در سال جاری در استان قزوین 318 نفر در سوانح جاده ای کشته و 4600 نفر مجروح شدند که با این آمارهای تکان دهنده باید بیدار شویم و این خسارتها را جدی بگیریم.

    امیری یادآورشد: از نظر اجتماعی با این کشته و مجروح شدن در حوادث، هزاران خانواده هم آسیب می بینند و از دست رفتن سرپرستان خانواده ها، مشکلات روحی و روانی، استرس و اضطراب هم مزید بر علت است.

    وی بیان کرد: معلولیت مجروحان حوادث جاده ای هزینه های سنگینی بر دولت تحمیل می کند و از بین رفتن افراد مولد جامعه و شخصیت های برجسته جبران شدنی نیست و اگر نتوانیم از افزایش این سوانح پیشگیری کنیم باید هزینه سنگینی را متقبل شویم.

    35 درصد تخت های بیمارستانی در اشغال مجروحان سوانح

    سردار امیری اظهارداشت: خسارت مرگ و میرهای ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان قابل مقایسه با سوانح جاده ای نیست و از مجموع بیش از 100 هزار تخت بیمارستانی موجود کشور بیش از 35 هزار تخت در اشغال مجروحان حوادث جاده ای است.

    وی اضافه کرد: به طور میانگین هر مجروح 5 روز در بیمارستان بستری می شود و روزی یک میلیون تومان هزینه دارد که در مجموع هزینه های بسیار هنگفتی به دولت و نظام هزینه می شود.

    جانشین پلیس راهور اظهارداشت: هر چند روند وقوع حوادث در سالهای اخیر روبه کاهش رفته و در مدت 10 ماهه امسال هم سه درصد از سوانح کاسته شده است.

    وی بیان کرد: در سال جاری تعداد 450 نفر کشته در جاده ها کمتر شده و شاهد کاهش سه درصدی مرگ ومیر جاده ای هستیم اما به دلیل عمق فاجعه این میزان کاهش رضایت بخش نیست.

    جانشین رئیس پلیس راهور اظهارداشت: باید قوانین بازدارنده و جریمه ها به گونه ای باشد که متخلفان بترسند و موارد را رعایت کنند و خودکنترلی و بازدارندگی می تواند به نتیجه بخش شدن فعالیتها منجر شود.

    جانشین پلیس راهور کشور یادآورشد: متخلف رانندگی باید به دادگاه برود و محاکمه شود چون به خود و دیگران آسیب می زند زیرا اگر تخلف نباشد هیچ حادثه ای رخ نمی دهد و باید قدرت قانون و جریمه ها بتواند مانع از تخلف و حادثه شود.

    وی بیان کرد: نباید منتظر حادثه باشیم بلکه قبل از حادثه باید با فرهنگ سازی و آموزش فعالیت تاثیرگذاری داشته باشیم و با مدیریت در قبل، حین و پس از حادثه به کاهش مرگ و میر کمک کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو