فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۶۱۰»

کیفیت هوای تهران در هفته گذشته، تحت گرد و غبار غرب کشور بوده است

عصر خودرو- در هفته گذشته شرایط جوی متغیر منجر به نوسان وضعیت کیفی هوای تهران شد و هوای پایتخت ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز سالم را پشت سر گذاشت.

کیفیت هوای تهران در هفته گذشته، تحت گرد و غبار غرب کشور بوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از «نسیم آنلاین»، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی این شرکت، گفت: ارزیابی هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد، در هفته گذشته (1 تا 7 اسفند) کیفیت هوای پایتخت، 2 روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز در شرایط سالم قرار داشته است.

    وی افزود: اوایل هفته فعالیت سامانه کم‌فشار روی حاشیه غربی کشور منجر به وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوغبار در این مناطق شد. به‌تدریج جریان شدید باد نشأت گرفته از سمت غرب و جنوب غرب همراه با خیزش گردوخاک به استان‌های غربی کشور، با غلظت کمتر به سمت استان تهران گسترش یافت و غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش داد.

    وی ادامه داد: وزش باد شدید با سرعت متغیر بین 4 تا 7 متر بر ثانیه با جهت غالب جنوب غربی، افت کیفیت هوای پایتخت را به دنبال داشت. عمق میدان دید نیز تحت تأثیر افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات تا 1 کیلومتر کاهش یافت.

    به گفته وی از شبانگاه سه‌شنبه بانفوذ سامانه بارشی از سمت نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز تحت تأثیر این فعالیت قرار گرفت و به‌تدریج سبب افزایش ابرناکی، وقوع بارندگی و وزش باد در این مناطق شد. نادری افزود: در روز چهارشنبه بارش باران و وزش باد شدید در تهران، ذرات معلق و شاخص کیفیت هوا را کاهش داد.

    نادری در پایان گفت: از شبانگاه پنجشنبه با گذر سامانه مذکور از منطقه به‌تدریج از میزان ناپایداری‌ها کاسته شد و برای روز جمعه شاهد جوی آرام و در بعضی ساعات غبارآلود بودیم.

    اطلاعات غلظت آلاینده‌ها بر اساس داده ایستگاه‌های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه‌گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه‌شده است.
    جدول بیشینه، کمینه و میانگین غلظت ذرات معلق و پارامترهای هواشناسی بررسی شده است.

    میانگین تغییرات ساعتی غلظت آلاینده های PM2.5 و PM10 در ایستگاه های سنجش آلودگی شهر تهران طی تاریخ 1 الی 7 اسفند ماه سال 1394 همراه با پارامترهای هواشناسی (سرعت باد، دما، عمق میدان دید و رطوبت)

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو