فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین:

سرعت متوسط تردد در شبکه راههای قزوین ۸۷ کیلومتر در ساعت است

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین سرعت متوسط تردد در شبکه راههای استان را ۸۷ کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

سرعت متوسط تردد در شبکه راههای قزوین ۸۷ کیلومتر در ساعت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رحمت شعبانی   با اشاره به کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت های حمل ونقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین ومقررات طی سال جاری گفت: طی سال جاری به تخلفات 10 شرکت و موسسه حمل و نقلی رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

    وی خاطر نشان کرد: عمده تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا شامل: عدم رعایت مقررات و صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت و سیستم اعلام بار، صدور بارنامه برای خودرو فاقد تجهیزات ایمنی، بکار گیری راننده فاقد کارت هوشمند، عدم بازدید و کنترل مدیر فنی، اخذ کمیسیون مازاد، درج 2 کرایه در بارنامه و تضییع حقوق دولتی، ابطال بارنامه و... بوده است.

    12 میلیون و 808 هزار تردد در بهمن  ماه سال جاری  در محورهای مواصلاتی استان

    شعبانی یادآور شد: دستگاه های تردد شمار این اداره کل در جاده های استان قزوین اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رساند.

    وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از 42  سامانه تردد شمار برخط راهها در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در بهمن ماه سال جاری 12 میلیون و 808 هزار56 وسیله نقلیه بوده که 18.64 درصد از کل این تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین بیان کرد: محور بوئین زهرا- ساوه و بالعکس با 135 هزار و841 وسیله، بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    شعبانی افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح راههای مواصلاتی استان معادل424 وسیله نقلیه در ساعت بوده، که بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به آزاد راه قزوین- آبیک با نرخ جریان تردد  یک هزار و 586 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    وی سرعت متوسط تردد در شبکه راههای استان را 87 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین سرعت متوسط در این مدت 101 کیلومتر درساعت مربوط به دو آزاد راه زنجان- قزوین و رشت- قزوین بوده است.

    وی افزود: کمترین نرخ جریان ترافیک در بهمن ماه با 100 تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور قزوین- معلم کلایه بوده است.

    شعبانی تصریح کرد: 16.85 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به آزاد راه آبیک- قزوین با 365 هزار و301  وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

    وی بیان کرد: شهروندان عزیز قبل از آغاز سفر در صورتی که شرایط جوی بارندگی، رعد و برق و مه گرفتگی است، ضمن توجه به توصیه های ایمنی با سرعت مطمئنه که حداقل 30 الی 40 کیلومتر در ساعت کمتر از سرعت مجاز محور است رانندگی کرده و همچنین با بهره گیری از سامانه پیام کوتاه 141 قبل از آغاز سفر از آخرین وضعیت راهها اطلاع حاصل کنند.

    شعبانی افزود: این سامانه از طریق نرم افزار 141 نیز قابل دسترسی است و نرم افزار 141 از طریق برنامه بازار و یا تارنمای www.141.ir    بصورت رایگان قابل دریافت و نصب بر روی گوشی های تلفن همراه می باشد. و از جمله امکانات این نرم افزار دسترسی آنلاین به تصاویردوربین های نظارت تصویری و وضعیت ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو