فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

LRT به هیچ عنوان جایگزین مترو نمی‌شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: طرح LRT در چند مسیر کوتاه و مجموعا در حدود ۵ کیلومتر در فاز نخست احداث می شود.

LRT به هیچ عنوان جایگزین مترو نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید جعفر تشکری هاشمی در این باره اظهار کرد: LRT طرحی است که بخشی از نیازمندی تردد شهروندان تهرانی را در محدوده پیاده راهها و نقاط متمرکز بازار تأمین خواهد کرد.

    وی در پاسخ به این پرسش که قطارسبک شهری تا چه میزان در اولویت توسعه حمل و نقل شهر تهران قرار دارد؟ گفت: با توجه به جاذبه‌های توریستی و تامین نیازهای گردشگری منطقه طرح قطار سبک شهری یاLRT به عنوان مد مکمل مترو مطرح است و به هیچ عنوان جایگزین مترو نخواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک با تاکید براینکه طرح LRT در صورت تصویب در شورای شهر، امکان اجرا پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: البته ساخت مسیر LRT با مترو قابل مقایسه نیست. چرا که قطار شهری به دلیل نداشتن تونل، ایستگاه زیرزمینی و ظرفیت کم جابجایی نمی تواند در مقایسه با مترو قرار بگیرد.

    تشکری هاشمی اعلام کرد: ساخت یک کیلومتر مسیر LRT حدود 12 میلیون دلار هزینه دارد. اگر این هزینه را در مقایسه با ساخت یک کیلومتر مترو مقایسه کنیم تقریبا 20 درصد قیمت تمام شده یک کیلومتر مترخواهد بود.

    وی درباره نگاه شورای شهر نسبت به طرح LRT ، اظهارکرد: ایستگاههای متفاوتی در این زمینه وجود دارد؛ اما درهرصورت LRT به عنوان یک مد گردشگری و مکمل سایر مدهای حمل و نقل در محدوده کوچک بازار مطرح است که می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

    معاون شهردار تهران تاکید کرد: ساخت مسیر LRT در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد و تنها برای سفرهایی با حجم کم مسافر مناسب است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط