فونیکسریمکسبهتام

دبیر کمیسیون اجتماعی دولت:

افزایش جرائم رانندگی از سوی نیروی انتظامی پیشنهاد شد

عصر خودرو- دبیر کمیسیون اجتماعی دفتر هیات دولت با بیان اینکه افزایش جرائم رانندگی از سوی نیروی انتظامی پیشنهاد شده استٰ گفت: ناجا به دنبال افزایش دو برابری تمام تخلفات بود که رئیس جمهوری با آن موافقت نکرد.

افزایش جرائم رانندگی از سوی نیروی انتظامی پیشنهاد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه « عصرخودرو» به نقل از ایرنا، کیومرث اشتریان در خصوص افزایش مبالغ جرائم رانندگی و اینکه جرایم رانندگی به پیشنهاد نیروی انتظامی افزایش یافته یا دولت در این زمینه دخیل بوده است؟ افزود: پیشنهاد افزایش جرائم از سوی نیروی انتظامی و با پشتوانه اختیارات قانونی دنبال شد.
    وی ادامه داد: در ابتدا نیروی انتظامی و دستگاه های ذیربط با توجه به اجازه قانونی که توسط مجلس تصویب شده بود بدنبال افزایش دو برابری تمام تخلفات بود اما رییس جمهوری با آن موافقت نکردند.
    اشتریان اضافه کرد: با مخالفت رئیس جمهور، پیشنهاد دهندگان مکلف شدند صرفا بر شمار معدودی تخلف که خطرات جانی دارد تمرکز کنند لذا چند مورد معدود دو برابر شده و بخشی از جرائم نیز با درصد های متفاوت افزایش داشته است.
    اشتریان تصریح کرد: بخشی از جرائم نیز اساسا افزایشی نداشته و سعی بر این شده است که افزایش جرائم صرفا شامل تخلفات خطرساز باشد تا وارد سبد مصرف خانوار نشود.
    وی افزود: سهم نیروی انتظامی نیز طبق روالی که قانون از قبل مشخص کرده است، مصرف خواهد شد.
    دبیر کمیسیون اجتماعی دفتر هیات دولت در پاسخ به این سووال خبرنگار ایرنا که آیا افزایش جرائم برای تمام گروه ها بازدارنده است یا در عمل افراد متخلف را درگیر خواهد کرد؟ گفت: در باره اینکه آیا افزایش جرایم بر کاهش تخلفات تاثیر دارد یا نه برخی مطالعات نشان می دهد که تاثیر امکان کشف تخلف مهمتر از میزان جریمه بر کاهش تخلفات تاثیر گذار است.
    اشتریان تصریح کرد: البته تاثیر زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و ترافیکی نیز نقش مهمی در کاهش تخلفات و کاهش خطرات دارد.
    وی افزود: ایمنی جاده و زیرساخت های حمل و نقل نیز نقش مهمی در کاهش تلفات دارد و نباید همه آسیب ها از طرف شهروندان و رانندگان دیده شود.
    سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی چندی پیس در یک نشست خبری گفت: نرخ افزایش جریمه ها براساس تصویب کارشناسان هیات دولت اعلام شده است در حالی که باید این افزایش جریمه ها سال گذشته اعمال می شد اما امسال توسط هیات وزیران تصویب شد و به پلیس به عنوان مجری قانون ابلاغ شد؛ براین اساس ما این مصوبه را نه کمتر و نه بیشتر از 15 اسفندماه اجرایی خواهیم کرد.
    این درحالیست که سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور هم در میز گرد ایرنا که بهمن ماه در محل خبرگزاری برگزار شد گفته بود که افزایش جرایم رانندگی با پیشنهاد پلیس مطرح شد که براساس آن نرخ تمامی جرائم 100 درصد افزایش یابد.
    افزایش نرخ جریمه ها که اوائل بهمن ماه از سوی هیات دولت تصویب و به پلیس ابلاغ شد ، به گفته تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا قرار است از نیمه اول اسفندماه اجرایی می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو