فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور:

مجازات‌ها و جرایم رانندگی بازدارنده نیست

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مجازات‌ها و جرایم رانندگی بازدارنده نیست و برای کاهش جانباختگان و مجروحان باید جریمه‌های مناسب‌تری در نظرگرفته شود.

مجازات‌ها و جرایم رانندگی بازدارنده نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر روز سه شنبه در حاشیه هفدهمین همایش پلیس راهور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یک میلیون و 500 هزار نفر در سال در جهان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین هرچه به حوزه حمل و نقل وابسته‌تر شویم، شاهد افزایش آمار در این زمینه هم خواهیم بود و پیشنهاد می‌شود تا حاکمیت، موضوع ایمنی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

    وی ادامه داد: یکی از جدی‌ترین گام‌های موثر که در این راستا باید انجام شود این است که از مدیریت کلان در کشور خواسته‌ایم که برنامه ایمنی را سریعا اجرا کنند. شاید 50 درصد از آمار را به همین صورت برطرف و کاهش دهیم و البته این موضوع نیازمند اصلاح قوانین و مقررات است. آنچه که در برنامه هفتم به آن توجه خواهد شد، کاهش36 درصدی تصادفات است.

    رئیس پلیس راهور فراجا اظهارداشت: نباید تنها به بهانه نوروز به بحث سوانح رانندگی توجه شود بلکه در طول سال باید شاهد کاهش تصادفات باشیم. طبق تحلیل‌ها، روند تصادفات هزینه های زیادی را بر روی دوش ما می‌گذارد و ما باید با بالا بردن سطح ایمنی، این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

    وی افزود: سه هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌ها و 2 هزار نقطه حادثه خیز در معابر شهری شناسایی شده که کیفیت و ایمنی خودرو در این امر مهم است؛ در همه دنیا در ساخت خودروها از فولاد غیرکربن استفاده می‌کنند که بر همین اساس دستور داده شد تا صنعت خودرو کشور نیز در این حوزه به طور جدی ورود پیدا کند.

    سردار هادیانفر افزود: باید با آموزش و فرهنگ سازی مناسب بتوانیم 85 میلیون جمعیت کشور را که همگی کاربران ترافیکی به حساب می‌آیند، آموزش دهیم.

    وی افزود : 82 درصد جانباختگان در محورهای شمالی به موتورسیکلت‌ها و یا عابران تعلق دارد و در حوزه فرهنگ و ترافیک نیز اعتقاد داریم صدا و سیما مانند دهه 80 که با همه ظرفیت وارد موضوع کمربند شد؛ با همان شدت و به صورت مستمر و پایدار بتواند به مخاطبان نشان دهد غفلت در رانندگی می تواند باعث از دست رفتن جان انسان‌ها باشد.

    رئیس پلیس راهور فراجا افزود: امروز به دنبال اجرای هرچه بهتر مدیریت راه، خودرو و قوانین هستیم. طرح ویژه نوروز 1402 روز سه شنبه 23 برگزار و از 24 آغاز به کار کرده و روند ترددها و حجم سفرها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو