فونیکسریمکسبهتام

آمار ب ام و از فروش خودروهای لوکس‌ در آمریکا قلابی از آب درآمد

عصر خودرو- به نظرتان پرفروش ترین برند خودروساز لوکس در آمریکا در سال ۲۰۱۵ آلمانی بود یا ژاپنی؟ شرکت ب ام و اخیرا مدعی شد که سال گذشته پروفروش ترین لوکس ساز در آمریکا بوده اما آمار جدیدی که منتشر شده نشان می‌دهد لکسوس پرفروش ترین برند خودرویی لاکچری در بازار آمریکا بوده است.

آمار ب ام و از فروش خودروهای لوکس‌ در آمریکا قلابی از آب درآمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از لفتلین نیوز، براساس آمار ارائه شده از سوی ب ام و این شرکت سال گذشته بیشترین خودروی لوکس را در آمریکا فروخته است. این آمار میگوید خودروساز آلمانی در سال 2015 تعداد 346 هزار و 23 دستگاه خودرو لوکس و لکسوس 344 هزار و 601 دستگاه خودروی لاکچری در آمریکا فروخته اند و مرسدس-بنز با 343 هزار 87 دستگاه در جایگاه سوم ایستاده است.

    اما شرکت ثالث "پولک" فعال در تحقیقات بازار خودرو آمار متفاوتی را منتشر کرده که این تفاوت از اطلاعات ثبت خودروها ناشی می‌شود. این آمار نشان می‌دهد که لکسوس با فروش 340 هزار و 392 دستگاه خودروی لوکس در صدر، ب ام و با فروش 335 هزار و 259 دستگاه در رده دوم و مرسدس با فروش 334 هزار و 692 دستگاه در رده سوم ایستاده اند.

    آیا این امکان وجود دارد که 10 هزار و 764 خریدار خودروهای ب ام و پس از خرید آن را ثبت نکرده باشند و قصد دارند هرگز آن را سوار نشوند؟ و همچنین این اتفاق برای 4209 خریدار لکسوس و 8396 خریدار مرسدس-بنز افتاده باشد تا این تفاوت آمار توجیه شود؟

    تام لیبی تحلیلگر شرکت پولک میگوید معمولا خریدهایی که در انتهای سال صورت می‌گیرد ممکن است تا ابتدای سال بعد ثبت نشود.

    بنابراین برخی از خریدهایی که در سال 2014 صورت گرفته در سال 2015 ثبت شده اند. همچنین فاکتور دیگر خریدهای انجام شده در خارج از کشور هستند که سپس به داخل کشور آورده می‌شوند.

    مشابه این اتفاق در سال 2012 نیز رخ داد زمانیکه ب ام و اعلام کرد که بیشترین فروش خودروهای لوکس را داشته است اما پولک بعدا اعلام کرد که مرسدس 5025 دستگاه خودروی بیشتری فروخته است.

     

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو