فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار لوازم جانبی خودروی تندر۹۰ + جدیدترین فهرست قیمت

تندر سفارشی با ارزان‌ترین قیمت!

عصر خودرو- بازار این هفته خودروامروز را به تجهیزات سفارشی مختص خودروی تندر۹۰ اختصاص دادیم؛ خودرویی که بر‌خلاف رقیب چند‌ساله‌اش در بازار خودرو ایران یعنی پژو ۲۰۶، در بازار قطعات لوکس خودرو با آپشن‌های سفارشی و علی‌الخصوص تخصصی کمتری رو‌به‌روست؛ اما همین بازاری که لوازم جانبی و آپشن‌های داخل و بیرون اتاق آن از تنوع زیادی برخوردار نیست، به لطف قیمت نازل و ارزان آن بسیار پر‌رونق و گرم به نظر دنبال می‌شود.

تندر سفارشی با ارزان‌ترین قیمت!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به هر روی ضمن تحلیل میزان استقبال مردم و مالکان تندر90 از آپشن‌های موجود در بازار، برای پاسخ به چالش از کجا خریدن این آپشن‌ها تا حدودی به جواب متقاعد‌کننده خواهیم رسید. همچنین در انتها نحوه تأمین این قطعات در بازار را بررسی می‌کنیم و با ارائه جدولی مبسوط شما را از جدیدترین قیمت آپشن‌های تندر90 در بازار قطعات خودرو ایران مطلع خواهیم کرد.

    وضعیت استقبال مردم از لوازم جانبی تندر90
    بازار لوازم جانبی و آپشن‌های این خودرو در ایران مانند خودروی پژو 206 بسیار وسیع و مملو از قطعات تخصصی نیست.
    اما همین بازار کم‌قطعه، بسیار پر‌رونق و گرم توسط مالکان خودرو تندر90 هدایت می‌شود. بزرگ‌ترین دلیل گرم‌تر بودن بازار آپشن‌های تندر90 نسبت به پژو 206 را می‌توان در نبود آپشن‌های تخصصی و گران‌قیمت مخصوص تندر90 و عرضه قطعات ارزان که اسم آنها را بعضا آپشن هم نمی‌توان گذاشت، جست‌وجو کرد.
    قطعاتی که در بازار برای خودرو تندر90 موجودند بیشتر لوازم جانبی هستند تا آپشن‌های خاص مانند دزدگیر فابریک رنو، توربو شارژر اصلی تندر90 و ... اما همین لوازم جانبی هم به علت ارزان‌بودن و روی خوش نشان دادن شرکت‌های تولیدی در ایران و واردکنندگان قطعات از کشورهای دور، بسیار پر‌رونق بوده و کمتر مالکی به‌راحتی می‌تواند از این آپشن‌های ارزان و دلپذیر به راحتی عبور کند.
    لوازم جانبی فنی برای تیونینگ کردن تندر90 هم بسیار در بازار نایاب است و اگر به عنوان مثال توربو شاژر مختص تندر90 را در بازار پیدا کردید، یقین داشته باشید که قیمت آن به خاطر نایاب بودن بسیار گران‌تر از تصور شما خواهد بود.
    برای ارتقای مشخصات فنی در صورت نداشتن بودجه کافی تنها می‌توانید به نصب فیلتر هوای اسپرت یا شمع‌های ایریدیومی اصلی و ساخت فرانسه و یا پمپ برقی فرمان اکتفا کنید؛ زیرا هم این قطعات ارزان هستند و هم به وفور در تمام نمایندگی‌ها و مراکز فروش لوازم یدکی اتومبیل در سطح کشور یافت می‌شوند. ضمنا شایان ذکر است با توجه به تفاسیر فوق استقبال مردم از لوازم جانبی بیرون و درون اتاق به‌مراتب بیشتر از لوازم مخصوص ارتقای فنی تندر90 است.

      از کجا بخریم؟
    به نقل از چندین فروشنده قدیمی لوازم یدکی اتومبیل در سطح شهر، لوازمی که در ایران برای تندر90 به عنوان آپشن شناخته می‌شود نظیر جا عینکی، دفیوزر، توری زیر برف‌پاک‌کن و ... در هر مغازه لوکس‌فروشی یا تزئیناتی مختص خودرو پیدا می‌شود و علاوه بر اینها تمامی قطعات یاد‌شده توسط 2 شرکت بزرگ که سفارش شده کارخانه تولید‌کننده تندر90 هم هستند، در سطح کشور توزیع می‌شوند که قابلیت خرید اینترنتی هم دارند.
    پس اگر از گرم‌کن صندلی‌ها، لوازم ارتقای فنی، جهت‌یاب ماهواره‌ای و یا کروز کنترل فاکتور بگیریم، سایر قطعات سفارشی تندر90 در سطح شهرهای کلان به راحتی قابل خریداری هستند؛ اما اینکه به کدام مرکز فروش می‌توان کاملا اعتماد کرد، سؤال سختی است که به صورت صد در صدی نمی‌توان به آن پاسخ داد.
    به هر روی اگر اهل خرید اینترنتی باشید توصیه می‌شود از مراکز دارای گواهی فروش مجازی نظیر 2 شرکت معتبری که در حال حاضر به صورت گسترده در ایران، لوازم تندر90 را به فروش می‌رسانند خرید کنید؛ اما اگر چندان تمایل به ریسک خرید اینترنتی ندارید به نظر بهترین گزینه برای نصب آپشن‌های جزئی، مغازه‌داران و آپشن‌های تخصصی مراکز نمایندگی خودرو و شرکت‌های اصلی وارد‌کننده هستند.
    مغازه‌داران را به این علت برای آپشن‌های جزئی انتخاب کردیم زیرا خرید از آنها نسبت به نمایندگی دردسر کمتری دارد و بعضا ارزان‌تر هم هستند و همچنین چون نصب این قطعات بسیار آسان بوده خود مغازه‌دار و یا شاگردهای آنان از پس نصب آپشن‌های جزئی به خوبی برمی‌آیند و با دادن انعامی مختصر به خوبی قضیه حل می‌شود اما برای قطعات تخصصی نظیر کروز کنترل پیشنهاد ما این است که کار را به افراد باسابقه و آموزش‌دیده مراکز فنی معتبر بسپارید.

      این قطعات از کجا تأمین می‌شوند؟
    آپشن‌ها و لوازم جانبی اصلی تندر90 در بازار ایران، از کشور فرانسه تأمین می‌شود که تحریم‌های اقتصادی و نبودن جنس‌های چینی کمی از تنوع بازار کاسته‌اند؛ اما به هر روی علاوه بر کشور فرانسه تاجران ایرانی خریدار کالاهای تولید شده در کارخانه‌های ترکیه که تحت لیسانس رنو ساخته می‌شوند هم هستند. سایر اقلام مربوط به آپشن‌های بیرون اتاق و تعداد محدودی از آپشن‌های داخل اتاق نیز از کشور چین تأمین می‌شوند.
    البته قطعات ایرانی که اکثرا از جنس پلاستیک هستند و قالب‌گیری می‌شوند نیز کیفیت چندان مطلوبی ندارند و نقطه ضعف آنها را می‌توان اینطور بیان کرد که درز بین قطعات پلاستیکی به خوبی چفت نمی‌شود و یا لبه‌های این قطعات بسیار تیز و برنده بوده و انتظار خریدار را در برابر هزینه پرداختی برآورده نمی‌کنند. علت اصلی این امر هم طبق گفته فروشندگان و خریداران این نوع وسایل، استفاده از ماده اولیه بی‌کیفیت در ساخت این قطعات توسط کارخانه‌های تولیدی ایران است.
    لازم به ذکر است از قطعات ساخت ایران برای خودروی تندر90 علاوه بر لوگوهای تورانی رنو، می‌توان به قاب‌های پلاستیکی پایین صندلی، مینی داشبورد، ابرویی چراغ جلو، گل‌پخش‌کن، بادی فویل ستون B و ... اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو