فونیکسریمکسبهتام

محصول جدید ایران خودرو جایگزین پژو ۲۰۶ خواهد شد

عصر خودرو- ایران خودرو امیدوار است محصول جدیدی که با نام تی اف ۲۱ رونمایی کرده با توجه به رده قیمت خود جایگزین ۲۰۶ شود. آنها می‌گویند قطعات مورد استفاده در تولید این خودرو ۱۰۰درصد داخلی است.

محصول جدید ایران خودرو جایگزین پژو ۲۰۶ خواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایران جیب، تی اف 21، 113اسب بخار و 143 نیوتن متر گشتاور دارد و مجهز به موتور تیوفایو پلاس است زمان طراحی و تولید این خودرو 18 ماه بوده است.

    در سال‌های اخیر، با پژو 206 سهم قابل توجهی در بازار هاچ‌بک‌های اقتصادی داشته است و هرچند پژو 206 محبوبیت بالایی میان مشتریان دارد، اما ایرانخودرو به فکر ارائه محصولی مدرن و کراس لوک بر پایه پلتفرم P200 نیز بوده است.

    قرار است در زمان عرضه این محصول، سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس بر پایه پلتفرم P200 به بازار عرضه شود

    امکانات ایمنی و رفاهی خودروی TF21 شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایر‌ها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است. از تجهیزات مدل لوکس خودروی TF21 می‌توان به رینگ آلومینیومی 15 اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلید‌های کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless اشاره کرد.

    مشخصات فنی خودرو TF21 به پیشرانه آشنای TU5 پلاس مجهز بوده که یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی با حجم دقیق 1587 سی سی است.

    این پیشرانه قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت در دور 6000 و بیشینه گشتاور 150 نیوتن متر بوده که این توان توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک و همچنین گیربکس دنده‌ای پنج سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته ایران خودرو قصد تولید خودرو TF21 با گیربکس شش سرعته دنده‌ای را هم در آینده دارد.

    از جمله مزایای پیشرانه TU5P می‌توان به مصرف سوخت کم، آلایندگی پایین، صدا و لرزش کم، دوام بالا، تعمیر آسان و فراوانی تعمیرکار و قطعات اشاره کرد.

    در پروژه TF21، طراحی استایل ظاهری خودرو بر عهده واحد طراحی صنعتی معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو بوده است. ضمن این‌که طراحی همه قطعات تزیینی خارجی و داخلی نیز با استفاده از توان مرکز تحقیقات، ظرفیت تامین کنندگان سطح یک شرکت ساپکو و مشاوران خارجی در دست انجام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو