فونیکسریمکسبهتام

استاندار لرستان بیان کرد:

اجرای ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی استان لرستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

عصر خودرو- استاندار لرستان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمران شهری در خرم‌آباد و بروجرد تعریف می‌شود که اجرای این پروژه‌ها به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپرده می‌شود.

اجرای ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی استان لرستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند شامگاه جمعه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه خاتم یک ظرفیت بزرگ است که بحث محرومیت‌زدایی در استان‌ها را برعهده گرفته اما در استان لرستان آن طور که باید از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

    وی افزود: باید مدیران استان لرستان همت و پیگیری بیشتری در جهت بهره‌‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم در جهت محرومیت‌زدایی از استان داشته باشند همان گونه که کمبود بودجه کشور، هیچ گاه مانع از تلاش قرارگاه نشده و ما می‌بینیم که در پروژه آزادراه، سهم قرارگاه که نزدیک به هزار و 200 میلیارد است از سهم دولت بیشتر بوده است.

    استاندار لرستان با بیان اینکه قرارگاه خاتم در لرستان حدود هشت هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد، عنوان کرد: ما قدردان تلاش‌های قرارگاه خاتم در استان هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت قرارگاه خاتم برای عمران شهری استفاده نشده است در حالی که در برخی از استان‌ها بسیاری از پروژه‌های عمرانی داخل شهر، به قرارگاه خاتم سپرده شده است.

    بازوند تصریح کرد: ما حدود 200 میلیارد تومان پروژه برای عمران شهری تعریف می‌کنیم که حدود 120 میلیارد تومان آن در خرم‌آباد و 50 تا 60 میلیارد تومان آن نیز در بروجرد اجرا شود که معاونت عمرانی در مدت یک ماه، باید این پروژه‌ها را مشخص کند و روند کار نیز بدین شکل است که 70 درصد املاک و دارایی باشد و 30 درصد نیز نقدینگی، که استانداری این پول 30 درصد را تقبل می‌کند.

    وی بیان کرد: شورای شهر این موضوع را مد نظر داشته باشد که اگر مثلاً ارزش 70 درصد دارایی 100 میلیارد تومان باشد با اجرای پروژه، آن املاک مرده احیا شده و به اقتصاد شهر کمک می‌شود، بنابر این بحث تصویب مصوبات پیشنهادی معاونت عمرانی را مد نظر داشته باشند یا اگر آن را نمی‌پذیرند، پیشنهادات خود را در بحث عمران شهری ارائه دهند.

    استاندار لرستان گفت: جهاد کشاورزی لرستان تا پایان بهمن ماه، نسبت به واگذاری پنج هزار از اراضی دیم لرستان به قرارگاه خاتم اقدام کند، تا عملیات مربوط به آبی کردن این اراضی آغاز شود.

    وی با بیان اینکه مسکن و شهرسازی تا پایان وقت اداری روز یکشنبه سایت بیمارستان 500 تختخوابی خرم‌آباد را به قرارگاه تحویل دهد، افزود: کمیته‌ای با مسئولیت معاونت عمرانی، نماینده قرارگاه خاتم و دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شود تا به شناسایی مراکز مورد نیاز برای احداث مراکز خدماتی ـ بهداشتی اقدام کنند که 50 درصد تأمین اعتبارات آن از طرف وزیر بهداشت تقبل شده و 50 درصد باقی‌مانده را از محل اعتبارات عمرانی پرداخت می‌کنیم.

    بازوند عنوان کرد: هیچ دستگاهی در استان لرستان حق شکایت از مؤسسات تحت پوشش قرارگاه خاتم‌الانبیا در استان را ندارد مگر اینکه مطالبات و شکایات خود را ابتدا با استانداری مطرح و هماهنگ کند.

    وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های شهری با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست، از طرفی شهرداری خرم‌آباد به علت بدهی‌هایی که دارد، امکان اجرای پروژه‌های عمرانی را در سطح شهر ندارد، حال که اجرای این پروژه‌ها به قرارگاه خاتم سپرده شده، آغاز به کار این پروژه‌ها نیاز به مصوبات شورای شهر دارد و انتظار داریم که شورای شهر، با تصویب این پروژه‌ها موافقت کند، چون مردم وقتی به شورای شهر رأی دادند، در واقع به عمران و آبادانی شهر رأی داده‌اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط