فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۵۱۱»

کاهش آلودگی هوا نیاز به عزمی جدی و جهادی دارد

تأثیر آلودگی هوا بر سلامت جسم و روان افراد

عصر خودرو- رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه رفع آلودگی هوا نیاز به عزمی جدی و جهادی دارد،‌ گفت: باید رفع آلودگی هوا با اختیارات کامل به مدیریت شهری سپرده شود و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با آن باشند.

کاهش آلودگی هوا نیاز به عزمی جدی و جهادی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا زالی در حاشیه همایش صرع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معضل آلودگی هوا بحرانی به نظر می‌رسد و این مسئله در دراز مدت و کوتاه‌مدت سبب بروز مشکلات فراوانی می‌شود. به‌طور مثال در درازمدت سبب بروز بیماری‌های سرطانی شده همچنین آلودگی هوا آثار روانی بر جای داشته و بر روی سیستم اعصاب افراد تاثیر می‌گذارد از طرفی هوا که آلوده باشد امکان ورزش کردن نیست و این مسئله معضلات خود را به همراه دارد.

    وی افزود: تعطیل کردن مدارس و یا اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل اقداماتی است که باید به صورت اساسی مورد توجه قرار دارد بلکه رفع آلودگی هوا نیاز به عزم جدی و جهادی از طریق دستگاه‌های مختلف دارد.

    رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه تنظیم 20 پروتکل برای رفع آلودگی هوا نیاز است، ادامه داد: به نظر ما مدیریت شهری باید با اختیارات کامل مسئولیت رفع آلودگی هوا به آن سپرده شود و همه دستگاه‌های اجرایی موظف شوند با شهرداری همکاری کرده و از کارهای متفرقه اجتناب کرد.

    زالی با بیان اینکه اقدام لازم در جهت رفع آلودگی هوا برنامه‌های علمی است، اظهار داشت: البته اینکه معضل آلودگی یک شبه حل شود منطقی نبوده و امکانپذیر نیست و نیاز به یک بازه زمانی دارد البته باید برنامه‌ها به صورتی باشد که گام‌ها رو به جلو بوده و برنامه‌های همه‌جانبه صورت گیرد.

    وی گفت: ظرفیت دستگاه‌های مربوطه در رابطه با آلودگی هوا باید شناسایی شود در حالی که در این زمینه در حال حاضر سردرگمی‌هایی وجود دارد.

    رئیس سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه باید برای رسیدن به هوای پاک باید اقدامات لازم انجام گیرد،‌گفت: تولید خودروی مناسب، سوخت خالص از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در جهت رفع آلودگی هوا موثر باشد از طرفی استفاه از موتورسیکلت و توسعه حمل و نقل ریلی یا مترو نیز مورد توجه است.

    زالی با اشاره به اینکه توسعه ساخت و ساز به ویژه در حوزه صنعتی باید با پیوست سلامت اجتماعی باشد،‌گفت: در رابطه با کاهش آلودگی هوا نیاز به بودجه کافی وجود دارد که باید تنظیم شود و در واقع این مسئله مشخص است که تعطیلی مدارس و یا زوج و فرد یا تردد خودروها در کوتاه‌مدت مؤثر باشد ولی مگر چقدر می‌توانیم مانع از خروج خودروها شویم یا مدارس را تعطیل کنیم.

    وی خاطر نشان کرد: ناوگان عمومی لازم است بازسازی و نوسازی شده و هر چند اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته ولی کافی نیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو