فونیکسریمکسبهتام

مشکلات فوریت های پزشکی کرمانشاه

ازآمبولانس‌های فرسوده تاکمبودنیرو

عصر خودرو- اورژانس نهادی خدمات رسان برای آحاد جامعه است ولی مشکلاتی از قبیل فرسودگی آمبولانس و کمبود نیروی انسانی بر این نهاد در کرمانشاه سایه انداخته است.

مشکلات فوریت های پزشکی کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، نقش سازمان‌های خدمات رسان در برقراری امنیت اجتماعی و سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و به همان میزان که برآورده کردن انتظارات مردم و جلب رضایت‌مندی عموم حائز اهمیت است، توجه به رفع مشکلات نهادهایی که در خدمت‌رسانی شبانه‌روز در تلاش‌اند از اهمیت زیادی برخوردار است.

    مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان کرمانشاه یکی از ارگان‌های اثرگذار در تأمین سلامت و آرامش جامعه است که در زمینه‌های مختلف وظایف تعریف‌شده‌ای دارد که برای آن لحاظ شده و شایسته است در تأمین نیازهای این نهاد مؤثر در برقراری سلامت جامعه به‌عنوان یکی از فاکتورهای حیاتی در توسعه توجه شود.

    یکی از گلایه‌های مسئولان اورژانس کرمانشاه ایجاد مزاحمت تلفنی برای این نهاد از سوی برخی شهروندان است و به گفته مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه در 9 ماهه امسال  از مجموع 100 هزار و 169 تماس گرفته‌شده با این نهاد 32 هزار و 179 تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

    رئیس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برای موارد مزاحمت‌های تلفنی تیم‌های امدادی همچون اورژانس مبنا را بر صحت آن گزارش قرار دهند و به‌محض اعلام اعزام آمبولانس صورت گیرد و اگر در جای دیگر واقعیتی صورت گیرد و محدودیت‌ واحدهای امدادی و عملیاتی  وجود داشته باشد  و حال مریض نیز وخیم باشد فاجعه رخ می‌دهد.

    سرهنگ محمدرضا آمویی خواستار مشارکت مردم برای تسریع در انجام عملیات واحدهای امدادی شد و گفت: واحدهای امدادی و یا حتی نیروی انتظامی مبنای تماس‌های مردمی را بر صحت می‌گذارند و که منجر به اعزام نیرو خواهد شد.

    رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه نیز با اشاره به انجام 28 هزار و 151 مأموریت طی 9 ماهه گذشته در استان گفت: در این مدت 101 عملیات پروازی انجام گرفت.

    لزوم توجه مسئولان به رفع کمبود نیروی انسانی اورژانس

    صائب مدرسی تعداد مأموریت‌های شهری طی 9 ماهه امسال را 20 هزار و 705 مأموریت و تعداد مأموریت‌های جاده‌ای را 5 هزار و 371 مورد در استان عنوان کرد.

    وی اما کمبود تعداد آمبولانس و فرسودگی آن را از دیگر مشکلات این مرکز نام برد و گفت: عمر مفید آمبولانس 5 تا 7 سال است درحالی‌که آمبولانس‌هایی با عمر بیش از 10 سال در این مرکز داریم که نیازمند توجه جدی است.

    مدرسی اما کمبود نیروی انسانی اورژانس را مشکل دیگر این مرکز عنوان کرد و افزود: بر اساس برآورد ما هم‌اکنون با کمبود نیروی انسانی مواجهیم و حداقل 250 نیرو در سطح استان نیازمندیم.

    مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: تعیین لاین ویژه در جاده‌ها برای  آمبولانس از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد.

    مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، خواستار مشارکت بیشتر شهروندان به‌ویژه به هنگام اعزام آمبولانس برای انجام مأموریت در جاده‌ها شد و اظهار داشت: هم استانی‌ها باید به این موارد توجه داشته باشند هنگامی‌که آمبولانس در مسیر می‌بینند مسیر را باز کنند که متأسفانه بعضاً ناهماهنگی می‌بینیم و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

    برای مشارکت همگانی با نهادهای خدمات رسان فرهنگ‌سازی شود

    اکبر آزادی فراگیری کمک‌های اولیه، به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه در خودرو را از موارد قابل‌توجه برای رانندگان نام برد و گفت: از مردم تقاضا داریم به هنگام مشاهده سوانح تجمع بی‌جا نداشته باشند که متأسفانه آنچه مرسوم شده تجمع بی‌فایده تنها برای فیلم‌برداری و تصویربرداری از صحنه حادثه است.

    وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه حادثه‌ای با اورژانس 115 تماس حاصل کرده و در کمال خونسردی مشخصات محل حادثه و مصدوم را به همکاران ما اطلاع دهند.

    آزادی ادامه داد: اگر مصدوم در ناحیه مهره گردن و کمر احساس درد دارد و هشیار بود به‌هیچ‌عنوان برای حرکت دادن وی اقدامی صورت نگیرد مگر اینکه خطر انفجار یا آتش‌سوزی وجود داشته باشد.

    وی افزود: بستن کمربند ایمنی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای در امان ماندن از حوادث تأسف‌بار از موارد مورد تأکید  است و رعایت سرعت مطمئنه به‌طورقطع از بروز بسیاری از حوادث غم‌انگیز جلوگیری می‌کند.

    آزادی به افزایش 12.53 درصدی مأموریت‌های اورژانس کرمانشاه طی 9 ماه امسال اشاره کرد.

    به گزارش خبرنگار مهر لزوم توجه مسئولان برای رفع مشکلات مرکز اورژانس به‌عنوان نهادی خدمات رسان از مطالبات این قشر است و شایسته است نسبت به رفع مشکلات سخت‌افزاری این نهاد توجه ویژه شود.

    سلامت جامعه و تأمین امنیت روانی جامعه محقق نمی‌شود مگر با همکاری جمعی و مشارکت عمومی و بر این اساس فرهنگ‌سازی مؤثر در همکاری با نهادهای خدمات رسان از سوی عامه مردم باید موردتوجه قرار گیرد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو