فونیکسریمکسبهتام

ورود ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس تا پایان سال

عصر خودرو- رئیس سازمان اورژانس کشور از ورود ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان خودرویی این سازمان تا پایان سال خبر داد.

ورود ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دکتر جعفر میعادفر در این‌باره گفت: اورژانس کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد پررنگ و گسترده‌ای داشت، به طوریکه امروز 3200 پایگاه زمینی اورژانس را در کشور داریم، علاوه بر آن در 52 نقطه از کشور پایگاه‌های هوایی را ایجاد کرده‌ایم و در تمام جزایر کشور و عمده سواحل نیز پایگاه‌های اورژانس دریایی را برپا کرده‌ایم. البته برنامه داریم تا تعداد پایگاه‌ها را بازهم افزایش دهیم.

    وی با بیان اینکه خدمات اورژانس در اضطراری‌ترین زمان ممکن برای مردم، به شکل کاملا رایگان به آنان ارائه می‌شود، گفت: برای افزایش کیفیت این خدمات، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های ما فرسودگی آمبولانس‌ها و همچنین تعداد آنها بود، در همین راستا نیز اقدامات خرید 500 دستگاه آمبولانس را  انجام دادیم و در حال حاضر این آمبولانس‌ها در مرحله تولید است که برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این آمبولانس‌ها تا پایان سال وارد ناوگان اورژانس کشور خواهد شد.

    برنامه‌ریزی برای خرید 500 دستگاه آمبولانس دیگر

    رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه به دنبال افزایش بیشتر تعداد آمبولانس‌های کشور هستیم، اظهارکرد: این روند را تا زمان رفع فرسودگی ناوگان آمبولانس‌های کشور ادامه خواهیم داد و به زودی و تا پایان سال مناقصه خرید 500 دستگاه آمبولانس دیگر را نیز برگزار خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا این آمبولانس‌ها نیز تا نیمه اول سال 1403 وارد ناوگان خودرویی سازمان شود تا ان‌شاءالله این مشکل رفع شود.

    میعادفر درباره نحوه و محل تولید این آمبولانس‌ها نیز اظهارکرد: تولید این آمبولانس‌ها کار مشترکی بین شرکت‌های داخلی و خارجی است. پلتفرم آمبولانس به شکل ون بوده و در کشور ما وجود ندارد، اما تبدیل آن به آمبولانس وتجهیزش در داخل کشور و با امکانات و تجهیزات داخلی انجام می‌شود.

    وی درباره استفاده اورژانس از موتورلانس‌ها نیز گفت: برای کاهش مدت زمان حضور اورژانس بر بالین بیمار به خصوص در کلانشهرها، موتورلانس‌ها گسترش دادیم و اخیرا 180دستگاه موتورلانس را وارد چرخه اورژانس کردیم و خرید و تجهیز 200 تا 300 دستگاه موتورلانس دیگر را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط