فونیکسریمکسبهتام

انتظار مشتریان برای کاهش قیمت‌ه

اجرای برجام رکود بازار خودرو را تشدید کرد

رشد ۵ میلیونی قیمت خارجی‌ها

عصر خودرو- اجرایی شدن برجام باعث تشدید رکود در بازار خودروهای داخلی و خارجی شد. هم‌اکنون بسیاری از مشتریان برای کاهش ‌قیمت‌ها انتظار می‌کشند و فعلاً خرید نمی‌کنند.

اجرای برجام رکود بازار خودرو را تشدید کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اجرایی شدن برجام این انتظار را در برخی مشتریان ایجاد کرده که احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد  و به همین دلیل خریداران خودروهای داخلی و خارجی فعلاً‌ برای خرید خود دست نگه داشته‌اند.

    این مسئله باعث تشدید رکود در بازار خودرو شده است. در عین حال، بحث‌های مطرح شده مبنی بر حضور شرکت‌های خودروساز خارجی در ایران و تولید مشترک با خودروسازان ایرانی نیز باعث شده تا عده‌ای از مشتریان منتظر تولید این محصولات باشند.

    در کنار تشدید رکود بازار، تقویت قیمت ارز باعث افزایش 2 تا 5 میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای خارجی شده است.

    در مورد خودروهای داخلی نیز می‌توان به کاهش 300 هزار تومانی قیمت پژو پارس سال اشاره کرد که در حال حاضر به قیمت 36 میلیون و 200 هزار تومان به خریداران تحویل داده می‌شود.

    در عین حال، قیمت اکثر خودروهای داخلی ثابت بوده که در این مورد می‌توان به نرخ 37 میلیون و 700 هزار تومانی پژو 206 تیپ 5، قیمت 37 میلیون و 900 هزار تومانی پژو 206 صندوق‌دار مدل V8، قیمت 31 میلیون تومانی پژو 405 اس‌ال‌ایکس در بازار اشاره کرد.

    ساندرو، محصول جدید پارس‌ خودرو نیز که به تازگی وارد بازار شده و در حال حاضر قیمت دنده‌ای آن در بازار 46 میلیون تومان و قیمت اتومات آن 51.5 میلیون تومان است. ساندرو دنده‌ای با قیمت 42 میلیون و 900 هزار تومان و ساندرو اتومات با قیمت 48 میلیون و 900 هزار تومان از سوی کارخانه به مشتریان عرضه می‌شود

    در حال حاضر سایپا 111 مدل SE به قیمت 20 میلیون و 300 هزار تومان، سایپا 132 مدل SE به قیمت 20 میلیون و 300 هزار تومان و سایپا 131 مدل SE به قیمت 19 میلیون و 900 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

    قیمت تیبا نیز 23 میلیون و 900 هزار تومان است که تغییری نسبت به روزهای گذشته نداشته است.

    * رشد 2 تا 5 میلیونی قیمت خارجی‌ها

    در مورد خودروهای خارجی نیز باید به افزایش قیمت 2 تا 5 میلیون تومانی این خودروها اشاره کنیم به طوری که خودروهای کوچک حدود 2 تا 3 میلیون تومان و خودروهای گران قیمت تا 5 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

    تقویت نرخ ارز دلیل اصلی این افزایش قیمت است. در عین حال، اجرای برجام این انتظار را ایجاد کرده که قیمت خودروهای وارداتی کاهش یابد و همین مسئله باعث تشدید رکود در بازار این خودروها شده است.

    بر این اساس،‌ قیمت کرولا مدل 2015 فول با افزایش 2 میلیون تومانی به 130 میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت جک S5 در بازار 1.5 میلیون تومان افزایش داشته و به 79.5 میلیون تومان رسیده است.

    قیمت سانتافه مدل 2016 نیز 2 میلیون تومان افزایش داشته و به 218 میلیون تومان رسیده است.

    در مورد بنز C200 مدل 2015 نیز باید به افزایش 5 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن به قیمت 495 میلیون تومان اشاره کنیم. قیمت بنز E200 نیز با افزایش 5 میلیون تومانی به 425 میلیون تومان رسیده است.

    در مورد بی‌ام‌دبلیو مدل X4 مدل 2016 هم باید به رشد 10 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 425 میلیون تومان اشاره کنیم.

    بازار خودرو در حالی با اجرایی شدن برجام راکدتر شده که علاوه بر این عامل، هر ساله فصل زمستان نیز دلیلی برای تشدید رکود در بازار خودرو است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو