فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۹۰»

برجام استاندارد تعطیلی مدارس پایتخت را تغییر داد!

لغو تحریم "تعطیلی مدارس" از سوی دولت

عصر خودرو- انتشار خبر تعجب آور تعطیلی مدارس پایتخت با شاخص ۹۹ در اولین روز لغو تحریم‌ها از سوی دولت/ با به فرجام رسیدن برجام استاردهای دولت برای تعطیلی مدارس تغییر کرد!

برجام استاندارد تعطیلی مدارس پایتخت را تغییر داد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از نسیم‌آنلاین،  امروز خبری به نقل از دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا تهران روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت که هرچند در میان تبریک مقامات دولتی به همدیگر بابت لغو تحریم‌ها کمرنگ بود، اما باعث تعجب اهالی رسانه و مردم شد: تعطیلی مدارس ابتدایی و تاخیر دوساعته آغاز به کار ادارات در تهران. اما مساله‌ای که بیشتر باعث تعجب شد، علت این تعطیلی بود: احتمال آلودگی هوا!

    این در حالی است که بنا به گزارش‌های سازمان کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته در مرز سالم یعنی شاخص 99 قرار داشته است و نکته قابل‌توجه کاهش حجم آلاینده‌ها نسبت به‌روزهای گذشته است. این تصمیم تعجب برانگیز کمیته اضطرار آلودگی هوا در شرایطی اتخاذ شد که تهران در ماه گذشته حدود سه هفته مستمر ناسالم برای گروههای حساس یا ناسالم یعنی شاخص بالا‌تر از 100 و 150 را بدون تعطیلی پشت سر گذاشت.

    اگر نگاهی به آمارهای سازمان کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران بی‌اندازیم، شرایط جوی تهران در دو هفته انتهایی آذر‌ماه و هفته ابتدایی دی‌ماه در شرایط ناسالم قرارگرفته بود که حتی بنا بر گزارش‌های موجود، در برخی از روز‌ها شاخص کیفیت هوا در شرایط بنفش (بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها) نیز قرار گرفت و این در حالی بود که مسئولان مربوط تعطیلی را امری بیهوده عنوان می‌کردند! و در ‌‌نهایت آلودگی هوا ‌توسط مدیریت باد و باران رو به بهبود رفت.

    آنچه باعث تقویت شائبه "بی ربط بودن تعطیلی به آلودگی هوا" در ذهن بسیاری شده، شاید این مساله باشد که گویی مسئولین دولتی تصمیم گرفته‌اند به واسطه این تعطیلی، نوعی شیرینی را به کام مردم تزریق کنند.

    حال باید دید این آینده نگری مسئولان دولتی در مورد سلامتی مردم هم به لغو تحریم‌ها ارتباطی دارید یا خیر؟ گویی برجام سختگیری بیش از اندازه دولت یازدهم در تعطیلی مدارس در روزهای آلوده نیز به فرجام رسیده است!

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو