فونیکسریمکسبهتام

دو خلأ بزرگ بازار خودرو ایران

عصر خودرو : بازار خودروی ایران در حالی این روزها با رکودی سنگین دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از عوامل اصلی این اتفاق، قدرت خرید پایین بخش بزرگی از مشتریان است؛ این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، با پر کردن دو خلأ بزرگ در بازار، می‌توان خرید و فروش خودرو را تا حد قابل توجهی رونق داد.

دو خلأ بزرگ بازار خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بازار خودروی ایران در حالی این روزها با رکودی سنگین دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از عوامل اصلی این اتفاق، قدرت خرید پایین بخش بزرگی از مشتریان است؛ این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، با پر کردن دو خلأ بزرگ در بازار، می‌توان خرید و فروش خودرو را تا حد قابل توجهی رونق داد. این دو خلأ عبارتند از بازه قیمتی زیر 20 میلیون و بین 25 تا 30 میلیون تومان، خلأ‌هایی که متقاضیان زیادی دارند و پر شدن آنها در آینده، تحرک بازار را در پی خواهد داشت. هرچند خودروسازان بزرگ کشور به تازگی اقداماتی در راستای پر کردن خلأ قیمتی 25‌تا‌30 میلیون تومان انجام داده‌اند، اما در بازه قیمتی زیر 20 میلیون اتفاقی رخ نداده و نه شرکت‌های داخلی و نه چینی‌ها هیچ‌کدام فعلا محصولی برای تصاحب این محدوده استراتژیک عرضه نکرده‌اند. کم توجهی و بی‌توجهی به خلأ‌های موردنظر در شرایطی است که بخش بزرگی از مشتریان به دلیل کمبود نقدینگی قادر به خرید خودروی موردنظر خود نیستند. با این حساب، خودروسازان داخلی اگر می‌خواهند این دسته از مشتریان را به بازار برگردانده و فروش خود را رونق ببخشند، بهتر است به دنبال عرضه محصولاتی جدید در محدوده قیمتی زیر 20 میلیون و 25 تا 30 میلیون تومان باشند.

     

    بدون شک پر کردن این دو خلأ، هم نفع مشتریان کم درآمد را در پی دارد و هم به سود خودروسازان خواهد بود، زیرا از یکسو امکان خرید خودرو برای بخش بزرگی از آنها (مشتریان) را فراهم می‌آورد و از یک‌سو فروش شرکت‌های خودروساز را بالا می‌برد. در این بین البته نباید از خودروسازان چینی غافل ماند، زیرا آنها طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند در شناسایی و پرکردن خلأ‌های بازار خودرو ایران تبحر داشته و بسیار بعید است که برای بازار زیر 20 میلیون و 25 تا 30 میلیون، برنامه‌ای نداشته باشند. حربه‌ای که چینی‌ها به خوبی از آن استفاده می‌کنند، قیمت پایین و امکانات زیاد است، به‌نحوی‌که یا خودروهایی مشابه محصولات داخلی اما ارزان‌تر را به بازار می‌دهند یا محصولاتی مجهز به امکانات و آپشن‌های روز دنیا را در اختیار مشتریان می‌گذارند. با این حساب، خودروسازان داخلی اگر می‌خواهند در مقابل این حربه چشم بادامی‌ها کم نیاورند، بهتر است از همین حالا به فکر قیمت و امکانات محصولات آینده خود در بازار، به خصوص در خلأ‌های موردنظر باشند.  

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو