فونیکسریمکسبهتام

راه اندازی تنها چراغ زمان‌دار که توسط عابران پیاده کنترل می‌شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ از نصب تنها چراغ راهنمای زمان‌دار شهر تهران که توسط عابران پیاده کنترل می‌شود، در خیابان کاشان خبر داد.

راه اندازی تنها چراغ زمان‌دار که توسط عابران پیاده کنترل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، این تنها چراغ راهنمای زمان دار شهر تهران است که به صورت دستی و توسط عابرین پیاده کنترل می شود تا چند ثانیه ای برای خودروها قرمز شود و آن‌ها را متوقف کند.

    سجاد زارع صفت در این خصوص گفت: به دلیل حجم بالای تردد، ترافیک و سرعت بالای خودروها در خیابان کاشان و به منظور افزایش ایمنی عابران پیاده به درمانگاه حضرت ولی عصر(عج) و باشگاه فرهنگیان در خیابان 4 باندی کاشان، نخستین چراغ راهنمای دستی شهر تهران در این خیابان نصب شد تا به کاهش ترافیک و مشکلات عبور و مرور عابران پیاده کمک کند.

    به گفته زارع صفت توجه به این چراغ که 10 ثانیه زمان سبز را برای عبور ایمن عابران از عرض این خیابان فراهم می کند؛ نیاز به فرهنگسازی دارد و علاوه بر آموزش هایی که باید به شهروندان داده شود، رانندگان خودروها نیز باید به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت حریم شهروندی توجه کافی داشته باشند.

    او با اشاره به این که دستگاه تنظیم دستی چراغ راهنمایی زمان دار تنها درخیابان کاشان نصب شده است، بر لزوم استفاده صحیح از آن تأکید کرد و افزود: این چراغ راهنما بعد از یک بار فشار برای بار دوم با فاصله زمانی مشخص کار می کند تا هم تعداد افرادی که می خواهند از عرض خیابان عبور کنند افزایش یابد و هم باعث اختلال در وضعیت ترافیک خیابان نشود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 ادامه داد: فراگیر شدن فرهنگ استفاده از این چراغ  نیاز به زمان دارد و باید به شهروندان برای پذیرش و همراه شدن با این تغییر کمی زمان داد.

    وی همچنین تأکید کرد: هدف ما از این اقدام فرهنگسازی است، اما چنان چه این تغییرات بعد از چند ماه با بی توجهی رانندگان به نتیجه مطلبوب نرسد ؛ در کنار این چراغ یک دوربین نصب خواهد شد و برای رانندگان خاطی جریمه عبور از چراغ قرمز اعمال می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو