فونیکسریمکسبهتام

مشاور شهردار تهران در امور توان‌یابان خبر داد:

تجهیز چراغ های راهنمایی و رانندگی به سیستم هشدار دهنده عبور نابینایان

عصر خودرو- عین القضات از تجهیز چراغ های تقاطع پایتخت به سیستم هشدار دهنده عبور نابینایان خبر داد.

تجهیز چراغ های راهنمایی و رانندگی به سیستم هشدار دهنده عبور نابینایان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر عین القضات مشاور شهردار تهران در امور توان‌یابان در تشریح آخرین وضعیت مناسب سازی معابر پایتخت برای معلولان گفت: ما در سال 99 با افزایش نزدیک به 10 برابری بودجه مناسب سازی معابر و مکان ها برای توان یابان شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

    مشاور شهردار تهران در امور توان‌یابان افزود: اعتبار ستاد مناسب سازی معابر پایتخت در سال95، 98میلیارد تومان بود که این بودجه با حمایت شورای شهر تهران به 975میلیارد تومان رسید.

    عین القضات ادامه داد: ما در طرح جامع سال 99 به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم نزدیک به 500کیلومتر از معابر پایتخت را مناسب سازی کنیم که این متراژ، قابل توجه است.

    او در تشریح دیگر برنامه‌های ستاد مناسب سازی معابر پایتخت در سال 99 گفت: ما در مدیریت شهری یک بوستان، یک سرای محله و یک ساختمان اداری دیگر را مناسب سازی می‌کنیم که می‌توان گفت تعداد بوستان‌های مناسب سازی شده در سال 99به 44 بوستان می‌رسد.

    مشاور شهردار تهران در امور توان‌یابان تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران نصب سیستم هشدار دهنده چراغ راهنمایی برای نابینایان است.

    عین القضات تصریح کرد: سیستم اعلان صوتی به گونه‌ای است که در تقاطع‌های مهم با صدای بوق ممتد به عابر پیاده نابینا آگاهی می‌دهد که چراغ راهنمایی قرمز است و صدای بوق غیر ممتد نیز نشان دهنده چراغ سبز است.

    او در پاسخ به این سوال که هزینه هر دستگاه اعلان کننده چراغ راهنمایی چه مبلغی است گفت: با توجه به تحریم‌های موجود نمی‌توان گفت هزینه تمام شده هر دستگاه چقدر است.

    مشاور شهردار تهران در امور توان‌یابان بیان کرد: تمام تقاطع‌های اصلی پایتخت در سال 99 به این دستگاه تجهیز می‌شوند و معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز به شکل پیمانکاری کار نصب آن را به عهده می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط