فونیکسریمکسبهتام

توقف ثانیه‌شمار چراغ راهنما، سلیقه مأمورپلیس نیست+ جزئیات

عصر خودرو- معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص توقف ثانیه‌شمار چراغ‌های راهنمای برخی معابر گفت: این توقف نشان ‌دهنده بهره‌گیری تقاطع از سیستم هوشمند کنترل ترافیک است.

توقف ثانیه‌شمار چراغ راهنما، سلیقه مأمورپلیس نیست+ جزئیات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عموما ثانیه شمار های چراغ های راهنما براساس سلیقه و بدون هیچ محاسباتی در دست ماموران با روح و روان مردم بازی می‌کنند در صورتی‌که با یک اقدام کارشناسی و زمان بندی دقیق می‌شود کمک به رانندگی بدون استرس در شهر را برای شهروندان داشته باشیم.

    شما حتما بارها اتفاق افتاده چشم به صفر شدن ثانیه شمار داری و نزدیک به صفر آماده حرکت هستی ولی متاسفانه اکثر چهارراه ها با نگه داشتن روی عدد 3 یا 7 بعضا تا دقیقه های بعد شما را نگه میدارند این هم مشگلات روحی برای شهروندان ایجاد مینماید و هم موجب بی اعتباری به سازمان های تنظیم کننده برنامه ترافیکی شهری و هزار مطلب دیگربوجود می آورد».

    سرهنگ مسعود جبارزاده معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ   درخصوص مطلب فوق اظهار داشت: بخش اعظمی از تقاطع‌های شهر تهران به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

    معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ  تصریح کرد: در تقاطع‌های هوشمند، سنسورهایی در سطح راه قرار دارد که اطلاعات ترافیکی را به مرکزکنترل ترافیک ارسال می‌کند و سامانه هوشمند با انجام محاسبات لازم، بهترین زمان توقف یا حرکت در تقاطع‌ها را محاسبه کرده و در ثانیه‌شمارهای چرا‌غ‌های راهنما درج می‌کند.

    وی گفت: اکثر تقاطع‌های مهم به سیستم هوشمند متصل هستند اما یکسری تقاطع‌ها که از اهمیت پایین‌تری برخوردارند، به صورت دستی کنترل می‌شوند.

    این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت به موضوع مطرح شده  مبنی بر توقف ثانیه‌شمار بر روی عددی خاص اشاره و اعلام کرد: وقتی ثانیه شمار روی عددی توقف کرده و می‌ایستند قطعا آن معبر به سیستم هوشمند متصل است، چرا که سیستم هوشمند با رصد سایر معابر و ترافیک موجود در سطح آن نسبت به تردد یا توقف خودروها در معابر تصمیم‌گیری می‌کند.

    معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در برخی ساعات که ترافیک معبر بالا است و به اصطلاح به نقطه اشباع می‌رسد عملا هوش مصنوعی نمی‌تواند ترافیک را مدیریت کند؛ در این صورت کنترل معابر به صورت دستی و توسط مامور انجام می‌شود.

    وی به نکته ظریفی در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی مدیریت ترافیک توسط مأمور و به صورت دستی اعمال شود عملاً در ثانیه‌شمار توقفی رخ نمی‌دهد و تایمر ثانیه شمار به صورت روتین عمل می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو