فونیکسریمکسبهتام

شهردار منطقه ۸ خبر داد:

استفاده از بتون الیافی در آسفالت مسیر بی.آر.تی

عصر خودرو- شهردار منطقه ۸ با اشاره به ترک‌‌ها و چین‌خوردگی‌های آسفالت در مسیر اتوبوس‌های بی.آر.تی،‌ گفت: با همکاری دانشگاه علم و صنعت توانستیم، ۵۰۰۰ متر مربع از مسیر بی‌.آر.تی را با بتون الیافی بپوشانیم که ضمانت اجرایی این بتون حداقل ۵ تا ۲۰ سال است.

استفاده از بتون الیافی در آسفالت مسیر بی.آر.تی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، بهمن نوری در شبگردی اهالی رسانه که به بازدید از منطقه 8 تهران اختصاص داشت، گفت: بوستان فدک واقع در منطقه 8 میزبان 8 شهید گمنام است که در میان آنها شهدای غواص نیز هستند.

    وی ادامه داد: در راستای حفظ کرامت شهیدان به ایجاد مقبره‌ای بسیار خاض و زیبا توجه کردیم بر این اساس علاوه بر استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی از تلفیق آب، شیشه و نور استفاده کرده‌ایم. بوستان فدک پیش از این دارای برخی آسیب‌ها بود اما از زمانی که شهدای گمنام در این بوستان دفن شدند، مردم به احترام این شهدا مراعات می‌کنند.

    شهردار منطقه 8 با بیان اینکه تا 6 ماه آینده نورپردازی 100 میدان در نارمک انجام می‌شود و مردم از فضای دلپذیرتری بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: افزایش سرانه فرهنگی و ورزشی یکی از نیازهای مردم این منطقه است که در این راستا راه‌اندازی مجموعه فرهنگی و ورزشی نارمک با بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار در حال آماده ‌سازی است.

    نوری در ادامه اظهارات خود به فعالیت 3 مرکز مهارت آموزی کوثر که ویژه زنان سرپرست خانوار است اشاره کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار می‌توانند با حفظ کرامت انسانی‌ در کارگاه‌های مرکز مهارت آموزی فعالیت کنند.

    وی تصریح کرد: یک میلیارد تومان صرف اصلاح ترافیکی میدان امام رضا (ع) شده است که پس از این امر، 46 درصد از بار ترافیکی کاهش یافت ولی با این حال 1000 نقطه در منطقه وجود دارد که باید نسبت به اصلاح هندسی مسیرهای تردد اقدام کنیم.

    شهردار منطقه 8 در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم روشنایی مناسب برخی معابر منطقه گفت: مسئول تأمین روشنایی معابر اداره برق است و شهرداری تهران تا آنجایی که اعتبارات اجازه داده، نسبت به نصب چراغ‌های روشنایی اقدام کرده اما اداره برق نیز باید به وظایف خود عمل کند.

    نوری با بیان اینکه سعی داریم 100 میدان نارمک را پس از نورپردازی ویژه به پاتوق فرهنگی محله تبدیل کنیم، درخصوص سرانجام طرح پیاده‌روی «نبوت – سرسبز»، گفت بنده 8 ماه است که مسئولیت شهرداری منطقه 8 را برعهده گرفتم و پیش از من طرح پیاده‌راه نبوت – سرسبز مصوبات لازم را اخذ کرده و ما در بودجه 95 ایجاد این پیاده‌راه را پیش‌بینی کردیم و در صورت موافقت شورای شهر و تامین اعتبارات، این مهم محقق می شود.

    شهردار منطقه 8 با بیان اینکه سعی نداریم چهره بزک شده منطقه 8 را به نمایش بگذاریم، گفت: یکی از معضلات ترافیکی منطقه 8 راست‌گرد بزرگراه امام علی (ع) به جانبازان بود که بعضا مردم ترافیک یک ساعته را در این منطقه مشاهده می‌کردند.

    وی ادامه داد: برخی اصل ساخت بزرگراه امام علی (ع) را زیر سوال می‌بردند که برهمین اساس با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف، توانستیم با ایجاد یک زیرگذر، مسیر راست‌گرد بزگراه امام علی (ع) به جانبازان را اصلاح کنیم و با انتخاب پیمانکار امیدواریم کمتر از شش ماه دیگر این اصلاح ترافیکی انجام گیرد.

    نوری همچنین در پاسخ به برخی انتقادات درباره نابسامانی‌های موجود در خیابان تهرانپارس نیز گفت: تهرانپارس مبداء ورودی شرق تهران است و نابسامانی‌هایی که در حوزه مشاغل و تعمیرگاه‌ها در آن خیابان ایجاد شده برزانده شهر نیست و برهمین اساس سعی بر اصلاح این امور داریم.

    وی همچنین با بیان اینکه در مسیرهای اتوبوس بی.آر.تی پایانه علم و صنعت از بتون الیافی استفاده شده است، گفت: در مسیر ویژه اتوبوس‌های بی.آر.تی چین‌خوردگی  آسفالت مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود در این راستا با همکاری دانشگاه علم و صنعت توانستیم برای اولین بار 5000 متر مربع از مسیر بی‌.آر.تی را با بتون الیافی بپوشانیم که ضمانت اجرایی این بتون حداقل 5 تا 20 سال است.

    نوری با اشاره به حضور قابل توجه دستفروشان در خیابان دماوند نیز گفت: خیابان دماوند با شهرداری پیروزی مدیریت مشترکی دارد و معمولا خیابان‌هایی که بین مناطق قرار دارند، از توجه کمتری برخوردار هستند اما در یک اقدام ضربتی بین دو شهرداری منطقه، خیابان دماوند، نسبت به حضور دستفروشان ساماندهی شد و درصدد آن هستیم که با ایجاد شب‌بازارها نسبت به کمک به امرار و معاش دستفروشان نیز کمک کنیم.

    شهردار منطقه 8 در پایان با بیان اینکه شهرداری تمام سعی خود را در راستای ارتقای سطح زندگی مردم منطقه 8 انجام می‌دهد، گفت: معتقدیم باید برندهای مختلف اقتصادی و غیره به منطقه 8 بیایند تا رونق منطقه چند برابر شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو