فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۰۹»

پیش بینی کارشناسان: وضعیت آلودگی هوای اصفهان خطرناک‌تر می‌شود

عصر خودرو-یک عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: باید میزان قابل توجهی از پوشش گیاهی یک منطقه نابود شود تا آن منطقه به کانون بحران گرد و غبار و ذرات ریز تبدیل شود و امروز سگزی در نزدیکترین فاصله با شهر اصفهان با چنین بحرانی دست و پنجه نرم می‌کند.

پیش بینی کارشناسان: وضعیت آلودگی هوای اصفهان خطرناک‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، آقافخر میرلوحی  اظهار داشت: منابع آلاینده شهر اصفهان خودروها و صنایعی از جمله پالایشگاه، نیروگاه، ذوب آهن و فولاد مبارکه هستند که در اطراف و داخل شهر مستقر و سهم هرکدام از میزان آلایندگی مشخص است.

    وی افزود: بر اساس بررسی‌ها صنایع سهمی 30 درصدی و خودروها سهمی 70 درصدی در آلودگی شهرها دارند. اگر این آمار و ارقام صحیح است باید مسئولان از خود سوال کنند دلیل وجود این همه خودرو چیست؟ آیا این خودروها به دلیل توسعه صنعت و ازدیاد جمعیت به دلیل توسعه صنعت در اصفهان نیست؟

    این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه وجود این مقدار خودرو در اصفهان اثر ثانویه توسعه صنعت است، ادامه داد: اصفهان هر روز نسبت به گذشته صنعتی‌تر می‌شود و به دنبال آن جمعیت و تعداد خودروهای این شهر افزایش می‌یابد؛ همین امر با در نظر گرفتن سهم 70 درصدی خودرو در آلودگی هوا نشان می‌دهد صنعت چه سهم عظیمی بر آلودگی دارد.

    میرلوحی به معادن اطراف اصفهان و آلودگی آن‌ها اشاره و اظهار کرد: معادن گچ اطراف اصفهان به خصوص در منطقه سگزی در شرق اصفهان یکی از عوامل مهم آلایندگی است زیرا ذرات ریز آن‌ها همواره کدورت هوای اصفهان را به دنبال دارد. از طرفی عامل تهدید کننده دیگری که یک پتانسیل خیلی خطرناک محسوب می‌شود و هنوز فعال نشده و با فعال شدن آن مطمئن باشید وضعیت هوای اصفهان بسیار بدتر و خطرناک تر از این روزها می‌شود ذراتی است که با خشکی تالاب به سمت اصفهان حرکت می‌کنند.

    وی به مسئله اینورژن اشاره کرد و افزود: زمان که اینورژن تنها میزان آلودگی موجود در هوا را نمایان می‌کند وگرنه همواره هوای اصفهان با چنین ذراتی دست و پنجه نرم می‌کند. این در حالی است که پس از اینروژن خطر بارش های اسیدی نیز وجود دارد.

    این عضو جمعیت زیست محیطی پیام سبز با اشاره به اینکه با چنین روندی وضعیت کیفی هوای اصفهان بدتر و بدتر خواهد شد، تصریح کرد: گاهی این سوال پیش می‌آید چطور سهم خودرو در اصفهان با تعداد کمتر نسبت به تهران تقریبا در آلایندگی برابر است؟ گفته می‌شود کیفیت بنزین سوزانده شده در تهران به مراتب بهتر از سایر شهرهای کشور است و در واقع اگر امروز کیفیت بنزین ها در شهرهای دیگر کشور یورو 4 باشد در تهران یورو 5 است. البته این موضوع فقط به عنوان یک بحث مطرح شده و نمی‌توان آن را مبنا قرار داد.

    میرلوحی در خصوص سهم صنایع در آلودگی هوای اصفهان گفت: صنایعی که در اصفهان مستقر هستند از صنایع استراتژیک کشور با تعداد کارمند و پرسنل بالا هستند در واقع تعطیلی این صنایع به دلیل آلایندگی هوا بی شک مشکل بیکاری را تشدید و تنش‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از عوامل تهدید کننده وضعیت کیفی هوای اصفهان از بین رفتن پوشش گیاهی اطراف این شهر است که بسیار مهم و تاسف‌بار است چراکه باید میزان قابل توجهی از پوشش گیاهی یک منطقه نابود شود تا آن منطقه به کانون بحران گرد و غبار و ذرات ریز تبدیل شود و امروز سگزی در نزدیکترین فاصله با شهر اصفهان با چنین بحرانی دست و پنجه نرم می‌کند.

     

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو