فونیکسریمکسبهتام

سراج:

۱۰ نهاد مسئول آلودگی هوا باید عملکردشان را ارائه کنند

عصر خودرو- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۱۰ نهاد که در بحث آلودگی هوا فعالیت دارند باید عملکردشان را جهت بررسی برای ما ارسال کنند.

۱۰ نهاد مسئول آلودگی هوا باید عملکردشان را ارائه کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا به 10 نهاد مسئول نامه نوشته ایم که عملکرد خود را در  این باره به ما ارائه کنند.

    وی افزود: به سران سه قوه هم درباره آلودگی هوا نامه نوشتیم و 10 نهادی که در بحث آلودگی هوا مسئول هستند باید علمکردشان را در این باره به ما ارائه کنند.

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: پس از بررسی این عملکرد اگر به موارد سهل انگاری برخوردیم تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

    سراج بیان کرد: نتایج بررسی های ما و قصورهای احتمالی را پس از جمع بندی اعلام خواهیم کرد.

    گفتنی است،‌ 24 روز است که نفس کشیدن در شهر برای همه شهروندان سخت شده و مسئولان همچنان به دنبال راهکاری اساسی برای خروج از آلودگی هوا هستند .

    روز گذشته میزان آلاینده های هوای شهر تهران با شروع تردد وسایل نقیله افزایش یافته و به میانگین 160 برای ذرات معلق کمتر 2.5 میکرون رسید و در وضعیت قرمز قرار گرفت اما خوشبختانه باران فریادرس پایتخت نشینان شد و امروز شاهد کاهش ذرات معلق کمتر 2.5 میکرون شدیم.

    لازم به ذکر است که آلودگی ها در روز‌‌های اخیر گریبان بسیاری از استان و شهرهای کشور مانند تبریز، اصفهان و . . . را نیز گرفته بود.

    همچنین معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست علت آلودگی هوای امسال را گردوغبار و استخراج آلایندها و صنایع های آلاینده شهری دانست. تا 2 سال گذشته سوخت پتروشیمی یکی از چالش های زیست محیطی بود که به گفته ابتکار توزیع بنزین پتروشیمی یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا بود که با اقدامات انجام شده و دریافت مجوز از دولت برای واردات کمبود بنزین، این نوع سوخت از چرخه تولید و توزیع حذف شد.

    از سوی دیگر به اعتقاد شهردار تهران، روشی را که در حال حاضر مسئولان کشور برای حل مشکل آلودگی هوا دنبال می کنند درست نیست، چرا که ابتدا اجازه می‌دهیم آلودگی در هوا تولید شود و سپس نسبت به حل آن اقدام می‌کنیم، این روش غلطی است زیرا اگر نسبت به توقف منابع تولید آلایندگی اقدام نکنیم محکوم به شکست هستیم.

    قالیباف آلودگی هوای این روز‌های تهران را بزرگترین دغدغه مردم برشمرد و گفت: ما موضوع آلودگی هوا را می‌شناسیم و کمبود قانون برای حل این مشکل نداریم و مشکل ما اجرای قانون است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو