فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۸۳»

تصمیمات فوری و کوتاه‌مدت دولت برای کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو- رییس‌ جمهور با تأکید بر لزوم تلاش برای رفع کامل نگرانی مردم در خصوص آلودگی هوا، اعلام کرد که در هیات دولت برای رفع آلودگی هوا تصمیمات فوری و کوتاه‌مدت اتخاذ شد که همه دستگاه‌های ذیربط باید اجرای جدی آن را مورد توجه قرار دهند.

تصمیمات فوری و کوتاه‌مدت دولت برای کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: اگر چه آلودگی هوا همه ساله وجود داشته و نمی‌توان در کوتاه مدت به طور کامل آن را برطرف کرد، اما دولت لازم می‌داند در این روزهایی که آلودگی هوا برای مردم ملموس‌تر شده است، تصمیمات کوتاه مدت و میان مدتی اتخاذ کند به نحوی که مردم احساس کنند، روند امور به سمت بهبود و حل و فصل پیش می‌رود.

    وی با یادآوری اینکه دولت پیش‌بینی‌های لازم برای اقدامات میان مدت را از سال 93 آغاز کرده است، افزود: لایحه مربوط به هوای پاک در سال 93 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و ضمن اعلام نظر در مورد طرح نمایندگان درباره معاینه فنی، زمان معاینه فنی را به سه سال تقلیل داد.

    رییس‌ جمهور همچنین با اشاره به درخواست دولت از وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی، لزوم نظارت بر بلندمرتبه‌سازی در برخی مناطق شهری را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید برای برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه، بخصوص آنهایی که در کریدور جابه‌جایی هوا قرار دارند، چاره‌اندیشی شود و حداقل از این به بعد از ساختن‌ آنها در اینگونه مناطق جلوگیری شود.

    روحانی همچنین نظارت بر خودروهایی که آلوده‌کنندگی بیشتری دارند، بخصوص خودروهای متعلق به دستگاه‌های دولتی و وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس‌ها را ضروری دانست و گفت: پلیس باید در این زمینه و نیز موضوع معاینه فنی خودروها، تمام اهتمام خود را به کار ببرد.

    رییس‌ جمهور اضافه کرد: موتورسیکلت‌ها آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند و باید حداقل برای روزهایی که هوا ناسالم است برای یکی دو روز تردد آنها محدود شده و از سوی دیگر برای اصلاح سیستم تولید آنها اقدام شود.

    روحانی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی در پیشبرد طرح‌های بهینه سازی مصرف انرژی سامانه‌های گرمایشی منازل و در نتیجه کاهش آلودگی هوا گفت: در جلسه امروز همچنین تصمیم گرفته شد تا از مردم درخواست شود که در صورت امکان، میزان دمای وسایل گرمایشی در منازل خود را، چند درجه کاهش دهند و در این راستا ارگان‌های دولتی باید پیشگام باشند.

    رییس‌ جمهور با اشاره به لزوم تقویت و بهسازی وسایل نقلیه عمومی گفت: دولت تصمیم گرفته است که به تقویت وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو، کمک بیشتری انجام دهد.

    روحانی ماه‌های آذر و دی را بیشترین زمان آلودگی هوا در سال دانست و گفت: باید در طول سال برای رفع آلودگی هوا برنامه‌ریزی و اقدام شود و این مسأله تا زمانی که به طور کلی رفع نشده، نباید فراموش شود.

    روحانی خاطر نشان کرد: البته اگر روزی هم لازم و ضروری باشد که مدارس و یا ادارات تعطیل شوند، در این زمینه‌ها توسط مراجع مسئول تصمیم‌گیری خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو