فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۵۰»

جلساتی با شهرداری و دولت برای بررسی آلودگی هوا برگزار می‌کنیم

عصر خودرو- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تمامی دستگاهها باید برای حل معضل آلودگی هوا کمک کنند گفت: مشکلاتی به دلیل آلودگی هوا در کشور به وجود آمده و ما جلساتی را در این خصوص با شهرداری‌ها و دستگاههای مربوط به محیط زیست برگزار می‌کنیم.

جلساتی با شهرداری و دولت برای بررسی آلودگی هوا برگزار می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر رسایی نماینده تهران در مورد آلودگی هوا گفت: در مورد آلودگی هوا آقای دهقان دنبال طرحی مربوط به هوای پاک بودند و اقداماتی انجام شد؛ البته مساله آلودگی هوا دهها پارامتر دارد؛ به همین دلیل به کمک تمامی دستگاهها احتیاج دارند.

    این موضوع تنها مربوط به تهران نیست و سایر شهرها همچون اصفهان، قم، و شهرهای بزرگ را درگیر کرده است.

    وی افزود: به دلیل آلودگی هوا مشکلی در کشور به وجود آمده که باید پیگیری شود. ما ضمن پیگیری طرح مربوط به آلودگی هوا برای بررسی در مجلس جلساتی با شهرداری، دستگاههای مربوطه، سازمان محیط زیست و دولت خواهیم گذاشت؛ چرا که باید برنامه‌ای دراز مدت در این رابطه وجود داشته باشد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که امروز کمیسیون انرژی جلسه‌ای در این رابطه برگزار خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، حمید رسایی، نماینده تهران با استناد به ماده 105 آیین نامه داخلی در تذکری گفت: طبق این ماده گزارش نهایی کمیسیون اصل 90 پس از ارائه به هیات رئیسه مجلس در صورتی که مربوط به عموم باشد باید ضمن رعایت نوبت در دستور کار قرار گرفته و در اولین جلسه علنی قرائت شود.

    وی خطاب به رئیس مجلس گفت: لاریجانی گزارش کمیسیون اصل 90 در خصوص وضعیت آلاینده‌های بنزین‌های تولیدی صنایع پتروشیمی داخلی در دی ماه سال گذشته نهایی است و به هیات رئیسه ارائه شد. کمیسیون بهداشت نیز گزارشی در این رابطه تهیه کرد که در نهایت قرار شد این گزارش ها در قالب یک گزارش در مجلس قرائت شود.

    این عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: در حالی که ما اسناد و مدارک مربوطه را به معاونت قوانین جهت جمع بندی نهایی داده‌ بودیم هنوز این جمع بندی صورت نگرفته و تازه چند روز گذشته معاونت نظارت از ما خواستار ارائه اسناد شد.

    رسایی به موضوع آلودگی هوا اشاره و اظهار کرد:‌ طبق گزارش‌هایی بنزین‌های پتروشیمی آلایندگی دارند حال این که در اسناد و مدارکی قید شده بنزین داخلی آلایندگی ندارد.

    لاریجانی در واکنش به این صحبت رسایی گفت:‌ در این رابطه کمیسیون‌ها نظرات متفاوتی دارند. قرار شد گزارشات کمیسیون‌ها یک کاسه شود.

    رسایی نیز در پاسخ گفت: در طول دو سال گذشته بنزین وارد کشور شده که پشت پرده واردات رانت خواری است موضوعی که در گزارش کمیسیون انرژی نیز آمده است. از طرف دیگر وضعیت آلودگی هوا به گونه‌ای است که طبق آمارها تعداد مرگ و میر در هر روز 30 نفر افزایش یافته است و شاهد وجود دستگاه تصفیه هوا در دفتر برخی از مسئولان هستیم. البته آقای لاریجانی بنده به دفتر شما آمده‌ام و دیدم که شما دستگاه تصفیه هوا ندارید.

    رسایی همچون روز گذشته با ماسک در مجلس حاضر شده بود که قبل از مطرح کردن تذکرش لاریجانی به او گفت: ما اینگونه صدای شما را نمی‌شنویم. آن را بردارید تا صدایتان را بشنویم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو