فونیکسریمکسبهتام

راموسا؛ سوپر اسپورت ۸۰۰ اسب بخاری

عصر خودرو- به تازگی طرحی از سوپرخودروی هیبریدی موسوم به راموسا ارائه شده که در صورت ساخته شدن، در میان خودروهای رقیب بی‌همتا خواهد بود. این خودرو ۸۰۰ اسب بخار توان دارد و ارتفاع شاسی آن از سطح زمین نسبتا زیاد است که آن را برای مسیرهای سنگی و خاکی هم بسیار مناسب می‌کند.

راموسا؛ سوپر اسپورت ۸۰۰ اسب بخاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، این ایده در واقع عجیب‌ترین فرایندی است که درباره‌ی کنار هم گذاشتن و یکپارچه سازی چند فناوری می‌تواند رخ دهد. آیا این ایده می‌تواند به شکل یک سه‌چرخه‌ی هشت سوپاپ باشد؟! هر چه که هست می‌توان گفت که ایده‌ی شگفت انگیز خودروی هیبریدی از مرکز کامال (CAMAL) که به تازگی پیشنهاد شده به سوی این یکپارچه‌سازی حرکت می‌کند.

    طراح تورینی برای نخستین بار تصاویری از پروژه‌ی موسوم به راموسا (Ramusa) را منتشر کرده است؛ یک سوپرخودروی هیبریدی که برای جاده‌های بدون آسفالت در نظر گرفته شده است. راموسا در زبان پیدومونتی (منطقه‌ای در ایتالیا) به معنای مارمولک است. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که فاصله‌ی فضای خالی بین شاسی و زمین زیاد باشد تا به این ترتیب برای مسیرهای غیرآسفالت هم مناسب باشد. یک پیشرانه بوگاتی EB110 از نوع 3.5 لیتری و 12 سوپاپ با چهار توربوشارژر با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته تایرهای عقب را به حرکت در خواهد آورد و یک پیشرانه الکتریکی هم به طور همزمان تایرهای جلو را به گردش در می‌آورد.

    راموسا؛ سوپر اسپورت 800 اسب بخاری

    البته با وجود اینکه نقشه‌های اولیه‌ی طراحی شده به ما در تجسم این خودرو کمک می‌کنند اما نشان دادن و مجسم کردن این خودرو دشوار است. راموسا با توان ترکیبی به دست آمده‌اش که بیش از 800 اسب بخار در نظر گرفته شده در میان رقبای هم‌سبک خودش با فاصله‌ی بسیاری پیشتاز است. نزدیک‌ترین رقیب آن، خودروی آریل نوماد (Ariel Nomad) است که این خودرو توانی به اندازه‌ی 300 اسب بخار دارد که طبیعتا قابل مقایسه با توان راموسا نیست. علاوه بر ویژگی‌های برتر در زمینه‌ی توان، این خودرو با ارتفاع کلی 129 سانتی‌متری دارای فاصله‌ی 25 سانتی بین شاسی و سطح زمین است که در نوع خود یک نوآوری به شمار می‌رود.

    بدنه‌ی خودرو با فیبر کربن و روکاری‌های پلاستیکی ساخته می‌شود تا حالتی دوگانه داشته باشد. پیشرانه و شاسی این خودرو هم مربوط به بوگاتی است. بوگاتی EB110 بیش از 20 سال پیش تولیدش متوقف شده بود و این خودرو در زمان خود به عنوان نخستین خودروی ساخته شده تا آن تاریخ به شمار می‌فت که برای سطح جاده و استانداردهای آن بیش از حد و به طور غیرمعقولانه‌ای سریع بود. اکنون باید دید آیا این طرح کامال به تولید محدود خواهد رسید یا خیر. اما به نظر می‌رسد ساخت و پیاده‌سازی چنین خودرویی به زیرساخت‌هایی مدرن‌تر از دوره‌ی ما نیاز دارد.

    در صورت ساخته شدن این خودروها، میلیونرهایی که این خودروی میلیون دلاری را خریداری خواهند کرد از بابت وجود گودال‌ها و سنگ‌های یک جاده‌ی پر از گل و لای مشکلی نخواهند داشت. چون هیچ‌کدام از این موانع نمی‌تواند برای یک خودروی 800 اسب بخاری با شاسی نسبتا بلند مشکلی ایجاد کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو