فونیکسریمکسبهتام

کپی بوگاتی شیرون، خودروی پرطرفدار چینی‌ها

عصر خودرو- یکی از جذاب‌ترین کارهایی که کارخانه‌های کوچک و بزرگ خودروسازی در چین انجام می‌دهند، ساخت کپی خودروهای مشهور جهان است.

کپی بوگاتی شیرون، خودروی پرطرفدار چینی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، مدل‌های مختلف از خودروهای ژاپنی، کره‌ای و اروپایی با کیفیتی پایین‌تر و طبیعتا ارزان‌تر در چین تولید و در سطح همین کشور نیز فروخته می‌شود. البته ساخت یک کپی از «بوگاتی شیرون» واقعا دل شیر می‌خواهد، چون وقتی آن را با نسخه اصلی مقایسه کنید، شرایط تا حد زیادی خنده‌دار به نظر می‌رسد. این خودرو که P8 نام دارد، توسط شرکت شاندونگ چیلو فنج تولید شده است.

    خب بدیهی است که P8 موتور بنزینی 16 سیلندر با 4 توربوشارژ بوگاتی را ندارد. یکی از دلایلی که تولیدکنندگان چینی وارد بازار کپی می‌شوند، قوانین سختگیرانه ضد آلودگی در چین است که از خودروهایی با موتورهای بسیار قدرتمند مالیات فوق‌العاده سنگینی دریافت می‌کند. بوگاتی از این قانون آگاه است و بنابراین شیرون را به بازار چین نفرستاده است.

     

    نسخه کپی باید با رعایت قوانین کشور ساخته می‌شد. بنابراین آنها مجبور شدند به سراغ یک پیشرانه الکتریکی بروند. طبق قوانین می‌توان خودروی P8 را بدون گواهینامه رانندگی نیز راند، کند زیرا این خودرو در زمره وسایل نقلیه برقی با سرعت پایین قرار دارد. سازنده P8 حتی همان طرح رنگ دوگانه را از بوگاتی شیرون اصلی کپی کرد. موتور بوگاتی شیرون اصلی 1500 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند در حالی که P8 تنها می‌تواند 3.35 اسب‌بخار نیروتولید کند.

    خودروی P8 نمی‌تواند از سرعت تعیین شده توسط دولت که 50 کیلومتر در ساعت است فراتر برود و این در حالی است که حداکثر سرعت بوگاتی شیرون می‌تواند به 420 کیلومتر در ساعت برسد. البته اگر محدودیت قانون در نظر گرفته نشود، حداکثر سرعت P8، سرعت 65 کیلومتر در ساعت خواهد بود! این خودروی الکتریکیی با یک بار شارژ کامل تا 150 کیلومتر مسافت را می‌تواند طی کند. مدت زمان شارژ باتری‌های آن نیز حدود 10 ساعت است.

    شاندونگ چیلو فنج P8 دارای آپشن‌های بسیاری است که می‌تواند یک سواری دلنشین را ارائه دهد. بسیاری از کسانی که در چین آرزوی سوار شدن به بوگاتی را دارند می‌توانند از P8 به‌جای آن استفاده کنند که ارزان‌تر و مقرون به صرف‌تر است، اما هرگز نباید از آن انتظار شاخصه‌های اصلی بوگاتی یعنی قدرت موتور و سرعت سرسام‌آور را داشته باشند. با این حال، باید گفت که P8 طرفداران بسیاری در چین دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو