فونیکسریمکسبهتام

بوگاتی چگونه خودرو‌های لوکس می‌سازد؟ + فیلم

عصر خودرو- بوگاتی را می توان یکی از قدرتمندترین خودروسازهایی به شمار آورد که در ساخت مدل‌های کلکسیونی محبوبیت زیادی دارد.

بوگاتی چگونه خودرو‌های لوکس می‌سازد؟ + فیلم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بوگاتی را می توان یکی از معروف ترین خودروسازهای دنیا به شمار آورد که با ساخت خودروهای مسابقه ای مشهور شد. این خودروساز آلمانی در سال 1909 در شهر مولشیم آلمان ، توسط طراح صنعتی ایتالیایی ایتوره بوگاتی تاسیس شد. این خودرو‌ها به دلیل زیبایی طراحی و پیروزی‌های متعدد خود در مسابقات شهرت داشتند.

    بوگاتی را می توان یکی از قدرتمندترین خودروسازهایی به شمار آورد که در ساخت مدل‌های کلکسیونی محبوبیت زیادی دارد. بوگاتی از ابتدا در تلاش بود نشان دهد که این شرکت خودروسازی با دیگر خودروسازها تفاوت دارد و به همین دلیل از اوایل قرن بیستم نوآوری‌های بسیاری در بحث‌های تجاری و مهندسی خودرو ایجاد کرد.

    این شرکت خودروسازی افتخارات متفاوتی کسب کرده است و اولین افتخار آن ساخت اولین خودروی جاده‌ای دنیا با نهایت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بود که نام آن بوگاتی تایپ 18 بود؛ این خودرو با موتور 4 سیلندر 100 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که در سال 1912 از آن رونمایی شد.

    خودرو افتخار آفرین دیگر بوگاتی، ویرون بود که در سال 2005 مهندسان شاغل در شرکت بوگاتی، توانستند ویرون را با پیشرانه‌ 8 لیتری 16 سیلندر و  با قدرت 1000 اسب‌بخار و گشتاور 1250 نیوتن‌متر  و حجم 7993 سی‌سی تولید کنند.

    خودروهایی که بوگاتی از ابتدا تاکنون ساخته است شامل 18/3 شیرون، ای‌بی 118، ای‌بی 218،  ئی‌بی110، تیپ 35، تیپ 57، چنتو دیه‌چی، دیوو،  شیرون و  ویرون است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط