فونیکسریمکسبهتام

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

مسئولان معضل "آلودگی هوا" را جدی نگرفته‌اند

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از تصمیمات غلط دولت انتقاد کرد و گفت: این تصمیمات به آلودگی هوا دامن می‌زند.

مسئولان معضل "آلودگی هوا" را جدی نگرفته‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ابوالفضل قناعتی در خصوص وضعیت آلودگی هوای پایتخت افزود: در خصوص حل مشکل آلودگی هوای پایتخت نیاز به عزم ملی و مدیریت متمرکز داریم.

    وی با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مسئول در این زمینه اظهارکرد: عدم مدیریت متمرکز در حل مشکل آلودگی هوا سبب شده است که آلودگی هوا هراز چندگاهی عرض اندام کند و مشکلات جدی برای مردم پایتخت ایجاد کند.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های رئیس سازمان محیط زیست گفت: این فرد در شورا حضور داشته و در دوره قبل یکی از اعضای فعال بوده است و در زمانی که در شورا حضور داشت در خصوص مشکلات آلودگی هوا سخنرانی کرده و بنزین یورو 4 را راه حل کاهش آلودگی می دانست اما حالا یا بنزین یورو4 نداریم یا یورو4 الکی است!!

    وی همچنین به حضور وزیر نفت در صحن علنی شورا اشاره کرد و گفت: وزیر نفت هنگامی که به شورا آمد در خصوص کمک به حل مشکل فاینانس مترو سخنرانی کرد و من به وزیر همان موقع گفتم که امیدوارم زیر قولتان نزنید اما متاسفانه عملی نشد.

    قناعتی با بیان اینکه شورا یک سوم بودجه برنامه پنج ساله شهرداری را به حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا تخصیص داده است، ادامه داد: اگر دولت و سایر سازمان‌ها درصدی از اعتبارات خود را به سلامتی مردم در راستای کاهش آلودگی هوا تخصیص می‌ دادند الان در وضعیت هشدار قرار نداشتیم و نه تنها دستگاه‌های دولتی این مهم را انجام ندادند بلکه تصمیمات غلط آنها به آلودگی دامن می‌زند که می‌توان به پرداخت وام 25 میلیونی خودرو اشاره کرد در حالی که انتظار بود که این پول به حمل و نقل عمومی تزریق شود.

    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت می‌توانست این وام 25 میلیونی را به نوسازی تاکسی‌های فرسوده اختصاص دهد، گفت: حداقل می‌توانست این پول را برای خرید واگن در اختیار شهرداری قرار دهد تا مشکلات هدوی قطارهای مترو حل شود.

    وی دم دستی ترین تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا را تعطیلی مدارس دانست و گفت: همه مسئولان در زمینه حل مشکل آلودگی هوا تنها حرف و نصیحت می‌کنند اما هنوز هم کسی معضل آلودگی هوا را جدی نگرفته چرا که قطعا با تعطیلی مدارس تردد مردم در سطح شهر با فرزندانشان افزایش پیدا خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو