فونیکسریمکسبهتام

شاکری:

اجرای طرح LEZ تاکید بر کاهش آلودگی هوای شهر تهران

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اجرای طرح LEZ و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر تهران هستند.

اجرای طرح LEZ تاکید بر کاهش آلودگی هوای شهر تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری عضو کمیته عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با دلایل آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: 80 درصد آلودگی هوای پایتخت ناشی از وسایل متحرک است که شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های فرسوده از دلایل اصلی آلودگی هوا در شهر تهران هستند، افزود: براساس قانون تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سطح شهر غیر قانونی است اما قدرت اعمال اجرایی این قانون وجود ندارد.

    عضو کمیته عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه طرحی پیشنهاد شده که موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت عوارض معاف شوند، گفت: تنها راه کاهش آلودگی هوا اجرای طرح LEZ و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است و هرچه قدر حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم باعث کاهش معضل آلودگی هوا می‌شود.

    شاکری در خصوص دلایل عدم اجرای طرح  LEZ بیان داشت: از جمله دلایل اجرایی نشدن طرح LEZ،  عدم هماهنگی بین پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک است که هنوز درحال مذاکره هستند و اطلاعاتی باید بین این 2 ارگان رد و بدل شود و همچنین شورای عالی ترافیک نیز در اجرای طرح LEZ تعلل می‌کند که باید قاطعانه دستور اجرای این طرح را بدهد.

    وی افزود: طرح LEZ می‌تواند از تردد حجم زیادی از خودروهای فرسوده در مرکز شهر تهران بکاهد به شراط آنکه تمام زیر ساخت‌های این طرح از جمله نصب دوربین‌ها آماده باشد اما در مورد اجرای آن بحث‌هایی از جمله ساماندهی مراکز معاینه فنی وجود دارد.

    عضو کمیته عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: متاسفانه دولت به جای آنکه اقدام به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کند، وام‌هایی را برای خرید خودروهای بی‌کیفیت پرداخت کرده است که با ورود آن‌ها به سطح شهر میزان آلودگی‌ها افزایش می‌یابد و این درحالی است که 30 تا 40 درصد اتوبوس و 17 هزار تاکسی فرسوده در سطح شهر تهران در حال تردد هستند و ستاد حمل و نقل سوخت نیز توجهی دراین رابطه نشان نمی‌دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط