فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۵۲»

هوای پایتخت در آستانه اضطرار

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به کیفیت نامطلوب هوای تهران در هفته جاری گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت با افزایش آلاینده های جوی نسبت به روز گذشته همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

هوای پایتخت در آستانه اضطرار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، محمد رستگاری  افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، برای گروه های حساس ناسالم است.

    وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته با 22 عدد افزایش همچنان غیرمجاز بوده و بر روی عدد 146قرار دارد.

    رستگاری با اشاره به افزایش ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 68 به 83 دراین مدت گفت: میزان منواکسید کربن نیز همچون روز گذشته بر روی عدد 33 قرا دارد.

    معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاهای پارک شکوفه و پارک قائم با شاخص اعداد 169 و پارک سلامت با شاخص عددی 168 آلوده ترین نقاط جوی شهر تهران در 24 ساعت گذشته بوده اند.

    رستگاری اقزود: ایستگاه پاسداران نیز با شاخص عددی 76 سالم ترین نقطه شهر تهران در این مدت بوده است.

    وی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان توصیه کرد تا از فعالیت و تردد غیرضروری در مناطق آلوده سطح شهر خودداری کنند.

    شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

    بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو