فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۵۱»

تداوم آلودگی هوای تبریز در وضعیت هشدار

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: هوای کلانشهر تبریز در پنجمین روز متوالی خود همچنان در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد.

تداوم آلودگی هوای تبریز در وضعیت هشدار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حمید قاسمی روز پنجشنبه  افزود: با توجه به آخرین آمار استخراج شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهر، در زمان حاضر شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 114 پی. اس. آی است.
    وی اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.
    قاسمی با بیان اینکه روند آلودگی هوا در حال کاهش است، افزود: علت این امر وارونگی هوا بوده و با توجه به ناپایداری هوا طی روزهای آینده بهبود خواهد یافت.
    وی با اشاره به اینکه طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، گفت: کاهش آلودگی هوا یک موضوع فرابخشی بوده و نیازمند همکاری آحاد مردم، ادارات، صنایع و ارگانهاست.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مردم خواست، برای کاهش بار آلودگی از سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری کرده و نسبت به معاینه فنی خودرو، و مدیریت مصرف سوخت خانگی اقدام کنند.
    وی اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب های جدی، کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.
    استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، از استان های پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران است.
    کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.
     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو