فونیکسریمکسبهتام

نماینده شهرداران کشور عنوان کرد؛

حمل‌و‌نقل سبز، ناجی معضلات زیست محیطی کلانشهرها

عصر خودرو- نماینده شهرداران کشور، با گرامی‌داشت ۲۶ آذر، روز ملی حمل‌و‌نقل، بر لزوم تدوین و اجرای برنامه‌های این حوزه در مسیر تحقق حمل‌و‌نقل سبز تاکید کرد.

حمل‌و‌نقل سبز، ناجی معضلات زیست محیطی کلانشهرها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، "صادق نجفی" همزمان با روز ملی حمل‌و‌نقل در دیدار با جمعی از کارشاسناسان و برنامه‌ریزان حوزه حمل‌و‌نقل شهری، خاطرنشان کرد: امروزه از طرفی ناوگان عمومی پرسرعت و با کیفیت، نیاز مهم شهروندان است، و از سوی دیگر چالش‌ آلودگی هوا معضل اصلی کلان‌شهرها است؛ بنابراین باید عموم برنامه‌ریزی‌های حوزه حمل‌و‌نقل در راستای تطبق این دو موضوع پیش برود.

    وی با اشاره به ابلاغیه زیست‌محیطی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: توسعه‌ی حمل‌و‌نقل عمومی سبز از محورهای مهم ابلاغیه معظم‌له است، بنابراین باید با هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت خدمات غیرفسیلی، به طرف اصلاح شاخص‌های زیست‌محیطی در کلان‌شهرها پیش برویم.

    شهردار تبریز متذکر شد: خوشبختانه حرکت‌های موثر و دامنه‌داری که در خصوص پروژه قطار شهری تبریز و تراموای شهری تبریز پیگیری می‌شود، چشم‌انداز روشنی را در این خصوص ایجاد کرده است.

    نجفی با بیان این که توسعه حوزه‌هایی از قبیل مترو و تراموا، از اهمیت ناوگان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی نخواهد کاست، گفت: ناوگان ترکیبی، تنها راهکاری است که می‌تواند استاندارهای روز کلانشهرها را در حوزه حمل و‌نقل پوشش دهد.

    نماینده شهرداران کشورمان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: خدمات حمل و نقل باید در کنار رسالت اصلی خود، در زیبایی کالبد شهر و آرامش شهروندان موثر واقع شود.

    وی در پایان با گرامیداشت روز ملی حمل‌و‌نقل خاطرنشان کرد: خدمتگزاران حوزه حمل‌و‌نقل، با توجه به مجاهدت شبانه‌روزی و ارتباط مداوم با شهروندان، از مهم‌ترین مخاطبان اعتماد عمومی جامعه به شمار می‌روند و از این حیث، ابعاد اجتماعی و فرهنگی فعالیت این قشر بسیار تاثیرگذار است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو